راهکار_خاتمی

پس از آنکه رئیس دولت اصلاحات ضمن عذرخواهی از مردم به‌دلیل شرایط پیش آمده راهکارهایی پانزده‌گانه برای خروج از وضعیت فعلی ارائه کرد، برخی مخالفان و موافقان رئیس‌جمهوری اسبق ایران در فضای مجازی به تحلیل راهکارهای ارائه شده پرداختند. خاتمی، بی‌اعتمادی، گسست اجتماعی و کاهش

امید به آینده را

مهم‌ترین خطر برای جامعه دانست و وحدت ملی و ایجاد و تقویت فضای همبستگی ملی را توصیه کرد.

  تمسخر_گرانی

انتشار فیلمی از بازیگران سریال «پاهای بی‌قرار» در فضای مجازی که ظاهرا در نقد گرانی و وضعیت اقتصادی حال‌حاضر صورت گرفته بود، با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری خندیدن بازیگران این سریال در پایان فیلم را در واقع تمسخر مشکلات مردم تلقی کردند.

  عبدالفتاح_سلطانی

همزمان با درگذشت هما سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری، فیلم لحظه ورود این وکیل زندانی به منزل برای شرکت در مراسم دخترش، در شبکه‌های مجازی منتشر شد. وکیل مدافع سلطانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار رعایت قانون از جمله در رابطه با آزادی مشروط در مورد موکلش شد.

  نوبل_ریاضیات

 پس از اهدای جایزه معتبر فیلدز معروف به نوبل ریاضیات به کوچر بیرکار، استاد دانشگاه کمبریج، در فضای مجازی هشتگ‌هایی در حمایت از این ریاضی‌دان کرد ایرانی ساخته شد. پیش‌تر مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ نیز یکی از ۴ برنده فیلدز شده بود.