شفافیت حلقه گمشده

سال‌های گذشته که ما در شهرداری بودیم شاهد اعتماد مردمی بودیم و مردم کمک‌های زیادی در تمام زمینه‌ها به ما داشتند اما متاسفانه با عملکرد امروزه مسوولان این همدلی رخ نداده است؛ چرا که وعده و وعید مسوولان در حد حرف باقی‌مانده است و کارآیی لازم را تا به امروز نداشته است. متاسفانه به دلیل مشکلات در سیستم مالی و اداری پس از دوره اصلاحات شاهد این فساد‌ها بوده‌ایم که تا حالا ادامه پیدا کرده است. به هر حال این بحث تنها محدود به دولت نمی‌شود و همه دستگاه‌ها مسوول هستند. وقتی در مجلس سوالی از وزیر مطرح می‌شود و چند روز بعد خبر می‌دهند که این سوال از دستور خارج شده است نمی‌توان فکر درستی راجع به مجلس کرد و این را به ذهن ما متبادر می‌کند که حتما لابی و مذاکراتی رخ داده است که سوال از وزیر از دستور کار مجلس خارج شده است و از همه بدتر این است که شفافیتی انجام نمی‌شود که بدانیم دقیقا به چه علت این اتفاق رخ داده است.

در شرایط امروز، به هیچ‌وجه نمی‌توانیم اظهار کنیم که اعتماد کامل، میان دستگاه‌ها و مردم وجود دارد و این مساله محدود به جناح و گروه خاصی هم نیست و همه امروز از وضعیت ناراحت هستند.

به‌طور کلی صحبت از فساد زیاد است ولی بعضی جاها اصلا نباید عنوان فساد به آنها اطلاق شود. چراکه خیلی اوقات شاهد گل به خودی‌هایی هستیم که متاسفانه به‌دلیل عدم پیش‌بینی‌های درست از وضعیت موجود اتفاق می‌افتد،مثال بارز آن هم پیش فروش سکه بدون قید و شرط لازم بود و به نوعی این اتفاق گنگ بود. چراکه در آن اصلا قید نشده بود که هر فردچه تعداد سکه می‌تواند خریداری کند، از سویی دیگر چون این کار از نظر رسانه‌ای حائز اهمیت بود دولت هم تحت فشار بود تا کاری را برای بهبود اوضاع معیشتی انجام دهد شاهد این اتفاق بودیم درحالی‌که چون کار کارشناسی شده‌ای نبودو همه هم دیدیم که به سرانجام خوبی نرسید و به نوعی خود منشأ فساد شد.

پس نتیجه می‌گیریم که باید تغییراتی در کابینه حال‌حاضر ببینیم و شاهد افراد جوان‌تر و جوان فکر‌تر در بدنه نظام جمهوری اسلامی باشیم، حرف زدن کافی است و به اندازه کافی همه ما سخنرانی‌هایمان را کرده ایم!

این روزها جامعه ما کم‌امید شده است که حاصل یک روز و دو روز نیست، بلکه در طول سال‌های متمادی این وضع ایجاد شده است. باید شاهد تغییر نسل باشیم و این تغییرات فقط محدود به مشاور وزیر نباشد و در عمل هم آن را ببینیم، همان‌طوری که آقای روحانی آرای خود را مدیون همین جوانان است باید حرف‌های آنها را بشنود و مشکلات امروز ما را به قبل از انقلاب ربط ندهد!

در اینکه آقای روحانی همان فرد هستند شکی نیست همان طوری که در

گفت‌و‌گوی تلویزیونی هم اعلام کردند که سوال را یک فرصت می دانند ،در انتخابات هم همین گونه بود. روحانی ثابت کرده است که می تواند سخنرانی اثرگذاری برای افزایش هم فکری در جامعه داشته باشد.صحبت های ایشان می تواند در جذب نمایندگان اثرگذار باشد و علاوه بر این تاکید داشتند که که هر گاه نمایندگان بخواهند می توانند با ایشان گفت و گو داشته باشند. امیدوارم  این تعامل و ارتباط دولت و مجلس هر روز بیشتر شود چرا که با همین ارتباطات، مسایل را می توان با جدیت و هم فکری بهتری حل کرد.