رویکردهای اجتماعی یک کنسرت

برای ترکیب نوازندگان کنسرت تلاش شده تا از گروه سنی با میانگین ۳۰ سال استفاده شود که هم توانایی‌های زیادی در عرصه نوازندگی دارند و هم شرایطی را داشتند که می‌توانستیم بهتر از نوازندگان نسل قدیمی از آنها در کنسرت استفاده کنیم؛ زیرا فراهم کردن شرایط حضور نوازندگان نسل قدیمی به دلیل دستمزد و شرایط دیگر کار سختی است. شاید یکی از تفاوت‌های اصلی این اجرا این نکته است که نوازندگان کنسرت جملگی از افراد برگزیده موسیقی کشورمان هستند؛ اما هنوز نتوانسته‌اند آن طور که باید خود را به جامعه موسیقی معرفی کنند. البته در این میان شروین مهاجر از همکاران بسیار خوب من حضور دارد که طی سال‌های گذشته توانمندی‌های خود را به مخاطبان ارائه داده است. البته این نکته را هم بگویم که در کنسرت پیش رو قرار است یکی از سنتورهای استاد فرامرز پایور را استفاده کنم که فکر می‌کنم می‌تواند برای من دربرگیرنده فضای جالب توجهی باشد.

یکی از نقاط قابل توجه کنسرت پرداختن به ماجرای ساز و آواز است. ما در این کنسرت از فرم‌های مختلف استفاده کردیم که برخی از آنها پیش از این اجرا شده اما این بار با تنظیم جدید پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. یکی از قطعات کنسرت غزلی به شکل مرکب خوانی است که در قالب یک قطعه ۲۵ دقیقه‌ای با شعر عراقی اجرا می‌شود و شما متوجه می‌شوید برای هر کدام از بیت‌ها ملودی‌های جدیدی طراحی شده که در کنار سایر قطعات می‌تواند دربرگیرنده کنسرت متفاوتی برای مخاطبان باشد، گرچه من ادعایی در حوزه متفاوت بودن ندارم. . من بر این باورم شأن نزول موسیقی برگرفته از اتفاقاتی است که در یک جامعه رخ می‌دهد. ما در این چند وقت درگیر مشکلات اقتصادی هستیم که شاید مفهوم کنسرت بی ارتباط با آن نیست و می‌توان گفت بازتاب شرایط امروزماست.

این کنسرت روز‌های ۷ و ۸ شهریور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود وسیامک آقایی آهنگساز و سرپرست گروه، دانیال معمارنژاد خواننده، شروین مهاجر نوازنده کمانچه، مهرزاد اعظمی کیا نوازنده کمانچه آلتو، میثم ملکی نوازنده تار، پیام جوانی نوازنده تارباس، نیما جوزی نوازنده نی و همایون جهانشاهی نوازنده تنبک گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند.

06 (2)