فرزندت_کجاست؟

این هفته در شبکه‌های مجازی کمپینی به راه افتاد که از مسوولان تقاضا می‌کرد که درباره فرزندان خود اطلاع‌رسانی کنند. در این طرح مسوولان توضیح می‌دادند که فرزندانشان درحال‌حاضر کجا هستند و به چه کاری مشغولند. محمدجواد ظریف، سیدعباس صالحی، حسام‌الدین آشنا، شهیندخت مولاوردی و محمدعلی ابطحی از جمله افرادی هستند که به این کمپین پاسخ مثبت دادند.

  مفسد_اقتصادی

این هفته برخی از کاربران فضای مجازی اظهارات مقام معظم رهبری درباره اعدام مفسدان اقتصادی را بارها در شبکه‌های مجازی بازنشر کردند. ایشان در دیدار با مردم، زمانی که حاضران شعار «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» سردادند فرمودند اجازه بدهید، شما مگر دادگاهید؟ فضاسازی نکنید، بعضی‌ها ممکن است اعدامی باشند و بعضی ممکن است حبسی باشند. بنده نوشته‌ام مقابله باید عادلانه و بادقت انجام شود.

  محسن _چاووشی

طی روزهای گذشته انتشار متنی تهدیدآمیز از سوی محسن چاووشی، خواننده جوان و محبوب موسیقی پاپ در فضای مجازی سروصدا به پا کرد. چاووشی وزارت ارشاد را تهدید کرد چنانچه مجوز آلبوم ابراهیم را صادر نکند، او در فضای مجازی آن را پخش خواهد کرد. طرفداران چاوشی از او خواستند در ایران بماند. در نهایت سه قطعه از آلبوم وی مجوز پخش گرفت.

  افشاگری

واکنش‌ها به حواشی استیضاح وزیر کار در مجلس، این هفته با پیگیری اتهاماتی که از سوی برخی نمایندگان و وزیر به یکدیگر زده شد، در فضای مجازی ادامه یافت. ربیعی گفت که اتهام‌زنی نمایندگان را پیگیری خواهد کرد و مستنداتی به دادگاه خواهد داد. کاربران خواستار پیگیری مجاری قانونی درباره اتهام پیشنهادهای رشوه شدند.