نگین شهر سنندج

  مروارید

سنندج

لازمه هر شهری که میریم بدونیم کدوم رستورانه که باید بریم اونجا غذا بخوریم و لذت ببریم و کم ریسک کنیم؛ خب از قبل مروارید رو می‌شناختم ولی آدرسش رو بلد نبودم، بعد فهمیدم که اصلا جای نگرانی نیست!

از کرمانشاه که می‌خواستیم بیایم سنندج از همونجا گفتیم می‌خوایم بریم مروارید ملت می‌شناختنش تا اینکه به خود سنندج هم رسیدیم همه مثل اینکه مثلا یک میدان اصلی شهر باشه خیلی خوب و دقیق به شکلی که انگار وظیفه‌شونه بشناسن می‌شناختن و جالب بود.

تاکسی ما رو برد گذاشت دم رستوران و نمای بیرونی رستوران خیلی ساده بود اما من باتجربه‌تر از این بودم که فکر کنم جای ساده‌ای اومدم! وسط هفته و سر ظهر رستوران تقریبا پر بود! همه خیلی جدی داشتن غذا می‌خوردن. ما هم نشستیم و شروع کردیم به انتخاب، اما خب حدودای ساعت دو برخی از غذاهاش هم تموم شده بود! اینم جالب بود.

سفارش کوبیده و چنچه و کباب بره دادیم و مقداری مخلفات؛ بچه همراهمون بود و براش غذا سفارش نداده بودیم اما همراه با غذاهای ما براش یک ظرف سیب زمینی آوردن و چه کیفی کرد صنم خانوم.

کباب کوبیده به توضیح خودشون مقداری با کباب ما فرق داشت، و اونم این بود که ما نسبتا گرم به سیخ می‌کنیم و اون‌ها سرد. من که زیاد چیزی نفهمیدم و تمام آنچه فهمیدم این بود که ظاهر کوبیده اون‌ها صاف بود.

کباب بره هم خیلی عالی و نرم بود و تو دهن آب می‌شد. برنج‌ها هم زیاد بود و جز یکی از دوستان تپل ما همه برنج‌هامون موند.

چنچه هم پرحجم و خوشمزه بود و حسابی پخته بود. همه چی به ما خیلی چسبید اینجا و دم رفتن بقیه غذاهامون رو هم برداشتیم که اسراف نشه. جالب اینجا بود که فرداش که گرم کردیم و خوردیم واقعا کیفیت غذا فرقی نکرده بود و بازم چسبید و این دیگه خدایی هنر رستورانه که غذاش بعد موندن هم همون کیفیت رو حفظ کنه و دم‌شون گرم.

کادر این رستوران به نسبت آموزش دیده و مودب و سریع بودن و تو اون شلوغی سریع نگاه پرسون مشتری رو میدیدن و جواب می‌دادن. من خیلی راضی بودم از این رستوران و می‌گم که هر کی رفت سنندج بره اونجا. تازه ما از مدیرش پرسیدیم که آقا سوغاتی اینجا چیه از کجا بخریم و اینها و بنده خدا وسط اون همه شلوغی کلی به ما راهنمایی کرد و ما هم از همون جا خرید کردیم اصلا بگم شما هم بدونید یک مغازه‌ای رو به روی سینمای اصلی شهر.

خلاصه سنندج می‌دونم کلی غذای محلی داره که این رستوران اون‌ها رو نداشت و واسه اون غذاها نمی‌دونم چیکار کنید اگر جایی تهران باز شد می‌گم.