فرم‌های متفاوت طبیعت

مثل نمایشگاه‌های پیشین در این آثار نیز به طبیعت و تصاویر لندسکیپ پرداخته‌ام. دوست ندارم شعارگونه برخورد کنم و به همین دلیل تلاش می‌کنم کارهایم تصویری باشند. درواقع حرف ویژه‌ای نیست و آثار نتیجه درگیری من با طبیعت و محیط اطراف است و روی انتقال ایده‌هایی که در این زمینه دارم تمرکز می‌کنم.

در آثار نمایشگاه گسل، به بازتاب فرم‌هایی که از طبیعت گرفته بودم پرداختم. درواقع فرم‌های انتزاعی است که من تصور می‌کنم که طبیعت به سمت آن می‌رود. مثلا در تصور من زمین ابتدا به شکل مثلث بوده است. سپس کروی شده است. اما امروز با بلاهایی که ما بر سر آن آورده‌ایم، دوباره دارد مثلثی می‌شود. سه مجسمه در این نمایشگاه وجود دارد که گل‌های نیلوفر، سیکران و نرگس هستند. در آنها سعی کردم از شکل رشد دانه و حرکت گیاه به سمت بالا تصویری ایجاد کنم که هرکدام به یک رنگ است. در مجموع ۱۷ اثر به این نمایشگاه آورده‌ام که ۲ ویدئو هم همراه آنهاست. در یکی از این ویدئوها خطوط روی درخت‌های دوردست سایه انداخته‌اند.

درواقع با تعدادی خط رنگی سر و کار داریم و نام آن را «می‌خوام برم کوه» گذاشته‌ام چون در طول ویدئو مشغول زمزمه همین آهنگ فولکلور هستم. در ویدئوی دیگر نیز فرم‌هایی از طبیعت روی صورت یک کودک افتاده است.از نظر خودم این مجموعه تمام شده نیست و در نمایشگاه‌های بعدی آن را ادامه می‌دهم.

تمرکزم روی اینستالیشن است و با همین متریال کار را ادامه می‌دهم. بازخوردهای خوبی در این نمایشگاه از مخاطبان گرفتم. البته از قبل انتظارش را داشتم چون تجربه نشان داده است که مردم با این مدیوم‌ها ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و نسبت به نمایشگاه‌های صرفا نقاشی بیشتر لذت می‌برند.

نمایشگاه آثار ندا ظرف‌ساز تا ۱۰ مهر در گالری اعتماد به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.