راه‌های فرار از دست گوشی کند

 برنامه‌های فعال را ببندید

این یک اشتباه تقریبا دائمی است که بسیاری از ما بعد از باز و اجرا کردن برنامه‌های مورد استفاده خود نظیر پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر اپلیکیشن‌های کاربردی، آنها را نمی‌بندیم و باز باقی ماندن آنها به معنای اجرای آن تلقی می‌شود و اجرای چندین برنامه به‌طور همزمان نیز سرعت سیستم عامل گوشی را به شدت کاهش می‌دهد. پس کاربران باید توجه داشته باشند بعد از کار با یک اپلیکیشن خاص، حتما آن را ببندند.

 حافظه نهانی اپلیکیشن‌های مختلف را پاک کنید

یکی از مسائلی که کاربران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه شده‌اند، دانلود و باقی ماندن حجم زیادی از اطلاعات ناخواسته‌ای است که به‌صورت حافظه پنهانی (cache) در حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند ذخیره و به مرور باعث کاهش سرعت سیستم عامل می‌شوند. بنابراین کاربران باید هر از گاهی (حداقل هفته‌ای یکبار و حداکثر یکبار در ماه) به پاکسازی حافظه نهانی و حذف فایل و اطلاعات ناخواسته و اضافی گوشی خود اقدام کنند.

آنها به این منظور باید به My files در گوشی اندرویدی خود رفته و با مراجعه به قسمت حافظه داخلی گوشی، فایل مربوط به اپلیکیشن موردنظر نظیر تلگرام یا اینستاگرام را بیابند و تمامی تصاویر و ویدئو و فایل‌های صوتی که در آن دانلود و نگه‌داری شده است، را حذف کنند.

یک سوم حافظه داخلی گوشی را خالی نگه دارید

و سرانجام اینکه حافظه گوشی را باید کمی راحت گذاشت چون همیشه یکی از دلایل مهمی که موجب می‌شود سیستم عامل در اجرای برنامه‌های مختلف با مشکل مواجه شود یا سرعت گوشی به شدت کاهش یابد، کمبود فضای کافی و حافظه داخلی گوشی است. بنابراین کاربران باید به این نکته دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند که حداقل یک‌سوم حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود را خالی نگه دارند و از پر شدن حافظه به‌شدت خودداری کنند.

راه‌حلی که کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند در اینجا ارائه می‌دهند، خالی کردن اطلاعات شخصی نظیر تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده گوشی و انتقال آنها به حافظه‌های جانبی و خارجی نظیر هارد اکسترنال و فلش مموری، رایانه شخصی و ... است. کاربر بدین ترتیب گاهی باید گوشی هوشمند خود را از اطلاعات اضافی که سرعت و عملکرد سیستم عامل را پایین می‌آورد، خالی کند تا بتواند لذت بیشتری از کار با گوشی خود ببرد.