از اولین سال‌هایی که P&G صابون و شمع تولید می‌کرد، تا امروز که انواع محصولات مختلف را تولید می‌کند، بی‌وقفه در حال نوآوری بوده تا زندگی روزمره مصرف‌کنندگان را بهتر کند. در سال ۱۹۳۰ P&G با تملک یک شرکت بزرگ انگلیسی تولیدکننده صابون، به یک شرکت بین‌المللی تبدیل شد. در سال ۱۹۵۵ پس از پنج سال تحقیق و توسعه مداوم، خمیر دندان کرست را معرفی کرد. در سال ۱۹۶۱ با تولید انبوه پوشک‌های پمپرز به کمک بسیاری از والدینی آمد که از کهنه‌ استفاده می‌کردند. در اواسط قرن بیستم، P&G به آشپزخانه‌ها هم رسوخ کرد و محصولاتی مثل کره بادام زمینی جیف، قهوه فولجرز و چیپس‌های پرینگلز را وارد بازار کرد. در سال ۱۹۸۹ این شرکت وارد بازار لوازم آرایش شد. امروز، P&G صاحب ۸۳ برند است، بسیاری از محصولات خود را به سراسر دنیا توزیع می‌کند و در بیش از ۸۰ کشور نیرو دارد.

در حال حاضر P&G سالانه حدود ۲ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه می‌کند تا فرصت‌های نوآوری را شناسایی کند. مدیران شرکت عمیقا معتقدند که نوآوری با خود مصرف‌کننده شروع می‌شود و در نتیجه، آنها بر به دست آوردن بینش از زندگی روزمره مصرف‌کنندگان تمرکز کردند تا بتوانند «آنچه مورد نیاز است» را با «آنچه امکان‌پذیر است» ترکیب کنند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۰ چشم‌انداز پودر تاید، به عنوان بزرگ‌ترین برند بخش محصولات خانگی این شرکت، دچار محدودیت شده بود. این پودر شوینده لباس بیش از ۵۰ سال قدمت داشت و هنوز حرفی برای گفتن در بازار داشت، اما دیگر به اندازه کافی رشد نمی‌کرد تا پاسخگوی نیازهای شرکت باشد. ۱۰ سال بعد، درآمد تاید دوباره حدود دو برابر شد و درآمد سالانه این بخش شرکت را از ۱۲ میلیارد به ۲۴ میلیارد دلار افزایش داد و این برند به سرعت در بازارهای نوظهور پیشرفت کرد.

این پیشرفت تصادفی نیست. تلاش استراتژیک شرکت P&G در طول یک دهه، نوآوری و رشد سیستماتیک را رقم زد. شرکت در آن سال برنامه «اتصال + توسعه» را که امروز بسیار معروف شده شروع کرد تا نوآوری‌هایی را از بیرون شرکت به داخل بیاورد و فرآیند مرحله‌ به مرحله‌ نیرومندی ایجاد کند تا ایده‌ها از مرحله فکر اولیه تا ورود به بازار، مدیریت شوند. در این سال‌ها، P&G محصولات متعددی را به بازار معرفی کرد، تولید را توسعه داد و مسیرهای جدیدی در بازارهای نوظهور پیدا کرد و یک مدل کسب‌وکار جدید را امتحان کرد؛ به این صورت که فرمولاسیون‌هایی را برای این بازارها متناسب‌سازی کرده است. مثلا تحقیقات قوم‌نگاری نشان داده حدود ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان هندی لباس‌های خود را با دست می‌شویند؛ بنابراین شرکت باید محصولاتی وارد بازار هند می‌کرد که به پوست آسیب نزند.  رویکرد متدلوژیک P&G زمینه‌ساز نوآوری‌های بیشتر است که منابع پایدار رشد درآمد را برای این شرکت فراهم می‌کند.