الگوی _پیشرفت

در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، رهبر انقلاب اسلامی دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین شده و ارائه نظرات مشورتی جهت اصلاح یا تکمیل و ارتقای این سند فراخواندند. این موضوع در فضای مجازی این هفته داغ شد و کاربران درباره الزامات این الگو با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

  پیامک_قتل

این هفته موضوع تصویب اف‌ای‌تی‌اف همچنان در فضای مجازی داغ بود و درحالی‌که اسامی نمایندگان مخالف این لایحه از سوی رسانه‌های اصولگرا منتشر شد، علی مطهری هم از دادستان خواست تا تهدیدکنندگان پیامکی نمایندگان را به مجازات برساند. در همین حال یکی از نمایندگان از دریافت ۱۵۰ پیامک تهدید به قتل در روز تصویب لایحه جنجالی در مجلس خبر داد.

  تهدید_عربستان

ماجرای قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان این هفته ابعاد تازه‌ای یافت و با تهدیدات متقابل ترامپ و دولت سعودی وارد فاز تازه‌ای شد. درحالی‌که ترامپ گفت در صورت اثبات دخالت خاندان سعودی در قتل خاشقجی، تنبیهات سختی برای ریاض در پیش خواهد گرفت، مقامات سعودی هم از رساندن قیمت نفت به ۲۰۰ دلار خبر دادند.

  تجاوز_قتل

انتشار شایعاتی درباره احتمال تجاوز و قتل دنیا ویسی موجب شد که خانواده دخترک ۷ ساله هرگونه تجاوزی را تکذیب کنند. در همین رابطه در فضای مجازی برخی از کاربران نسبت به انتشار چنین اخبار بی‌سندی، انتقاد کردند و برخی دیگر خواهان برخورد با انتشاردهندگان اخبار دروغ شدند. هنوز پزشک قانونی نظر نهایی خود را نداده است.