گجت‌های تناسب اندام

ساعت یا دستبند هوشمند: اگرچه ساعت هوشمند مجهز به شمارشگر گام، مسافت طی شده، کالری سوزی یا شمارشگر ضربان قلب، گجت جدیدی برای تناسب اندام نیست. با این حال هر ساله شاهد رقابت سرسخت شرکت‌ها برای تولید ساعت‌هایی با قابلیت‌های جدید هستیم. برای نمونه، ارتقای توانایی شمارش کالری در ورزش‌های مختلف کمک بزرگی به کاربران است تا متناسب با علایق و توانایی بدنی خود ورزش موردنظرشان را انتخاب کرده و پیشرفت خود را مطابق با آن تنظیم و علاوه بر آن روی توانایی‌هایی مانند کنترل استرس و تپش قلب تمرکز کنند.

ترازوی هوشمند: Nokia Body Cardio نسل جدیدی از ترازوهای هوشمند است که علاوه بر وزن، اطلاعات کامل‌تری از بدن شما مانند BMI (شاخص وزن به قد)، توده عضلانی، حجم آب بدن و ضربان قلب کاربر را ارائه می‌دهد و می‌تواند از این اطلاعات برای کمک به ایجاد اهداف استفاده و نرم افزار Health Mate برنامه‌ریزی کند.

طناب هوشمند: طناب هوشمند Tangram نیز از گجت‌های جدیدی است که می‌تواند ورزش سخت و سنگین طناب‌زدن را برای کاربران محصولات اپل قابل تحمل کند. این طناب مجهز به سنسورهای مغناطیسی بوده که می‌تواند ارتفاع جهش‌های کاربر را حساب کرده و سپس نتایج به همراه میزان کالری که کاربر سوزانده را از طریق برنامه Smart Gym روی iPhone یا iPad نمایش دهد. طول این طناب قابل تنظیم بوده و وجود دو توپ در هر دو دسته به حفظ تعادل کاربر و درست ایستادن آن کمک می‌کند.

اسکنر Skulpt: این گجت قابل حمل و ویژه افرادی است که هدفشان از ورزش کردن رسیدن به یک بدن عضلانی است. کاربر می‌تواند به وسیله آن میزان درصد چربی و قدرت نسبی عضلات را در بخش‌های مختلف بدنش اندازه‌گیری کرده و برای تجزیه و تحلیل کامل و دقیق به اپلیکیشن Skulpt بدهد. اپلیکیشن هم با توجه به اطلاعاتی که از کاربر به‌دست آورده، برنامه‌های به منظور سوزاندن چربی و ایجاد عضله در بخش‌های مختلف بدن ارائه می‌کند.

جوراب هوشمند: جوراب هوشمند Sensoria مجهز به یک پابند است که به‌صورت مغناطیسی به بالای آن متصل می‌شود. ترکیب این دو گجت برای به دست آوردن اطلاعات بسیار دقیقی درباره میزان شمارش گام‌ها، سرعت، کالری‌سوزی، ارتفاع پرش و مسافت طی شده کاربر است. علاوه بر این، جوراب هوشمند مذکور امکان ردیابی مسیرهای طی شده را در اختیار کاربر قرار داده و اپلیکیشن ویژه آن به کاربر در تعیین اهداف و کنترل آن کمک می‌کند. البته نباید فراموش کرد که این جوراب قابل شست‌وشو نیست.