اشتباه ال‌جی  در تولید گوشی G5

به نظر می‌رسید ساختار ماژولار (modular) مدل G۵ و مجموعه لوازم جانبی این مدل که با نام Friends عرضه شده بود برای کاربران چندان جذاب نبود. در واقع آنها حاضر نبودند برای آن پول چندانی بپردازند. قسمت پایین قاب این گوشی در می‌آمد و مصرف‌کنندگان می‌توانند مانند گوشی‌های ماژولار لوازم جانبی از قبیل یک دستگیره دوربین یا یک قسمت صوتی استریوی ‌های‌فای (HiFi) را به گوشی اضافه کنند. اما قیمت قسمت های‌فای آن به تنهایی ۲۰۰ دلار بود.

اما از ماژول مخصوص دوربین تا باقی ابزارهای نه چندان کارآمد این گوشی، چندان بهبودی در عملکرد دستگاه حاصل نکردند و این عوامل موجب شد تا گوشی G۵ از همان روز نخست شکست‌خورده به حساب بیاید.ال‌جی تلاش کرد تا بهترین عملکرد را با سری گوشی‌های مدل G - که G۵ هم بخشی از آن بود- ارائه دهد. سازندگان G۵ آن را قابلیت خاص و منحصربه‌فرد ماژولار بودن می‌دانستند. اما G۵ یک ماژولار واقعی نبود و صرفا براساس اصول آن ساخته شده بود. مشکل بعدی این مدل قیمت بالای آن بود. در واقع مردم می‌توانند اسمارت‌فونی ارزان‌تر از G۵ و به همان اندازه کاربردی خریداری کنند.

شرکت ال‌جی انتظار فروش ۵/ ۳ میلیون واحد از این مدل گوشی را در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ داشت، اما فروش واقعی این گوشی تقریبا ۵/ ۲ میلیون واحد بود و ال‌جی در سال ۲۰۱۶ به خاطر این قضیه ۴۰۰ میلیون دلار متحمل ضرر شد و بسیاری از دست‌اندرکاران گوشی G۵ را اخراج کرد.عملکرد ال‌جی در تولید گوشی G۵ تلاشی تحسین‌برانگیز بود که به نتیجه‌ای بد انجامید و علت آن نیز ترکیب شیوه پیاده‌سازی سیستم ماژولار و شکست در ارائه محصولات مناسب برای چنین سیستمی بود و در نهایت سبب شد که ال‌جی به‌‌رغم صرف ۳ سال برای تحقیق و توسعه این محصول، پروژه را به‌کل رها کند.