راه‌حل مشکلات iOS12

بی‌کیفیت شدن تصاویر: برخی از کاربران iOS۱۲  گفته‌اند بعد از به‌روزرسانی، صفحه نمایش آنها تار شده یا انگار رنگ و روی آن رفته است. این به‌خصوص برای گوشی‌های آی‌فون ۱۰ که از صفحه نمایش LED برخوردارند بسیار بیشتر دیده می‌شود. هرچند این مشکل در همه نقاط جهان گزارش نشده و دلیل آن هم مشخص نیست. برخی از کاربران پیشنهاد داده‌اند که برای عملکرد بهتر و رفع این مشکل تنظیم افزایش کنتراست را خاموش کنیم.

افزایش مصرف باتری: یکی از بهترین امکانات iOS۱۲  عملکرد و سرعت بیشتر حتی روی دستگاه‌های قدیمی‌تر است اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که بعد از به روزرسانی باتری دستگاه آنها سریع‌تر تخلیه می‌شود. ابتدا بهتر است به بخش سلامت باتری Battery Health در تنظیمات باتری بروید و ببینید بیشترین ظرفیت باتری زیر ۸۵ درصد نباشد. اگر چنین باشد احتمالا زمان تعویض باتری شما فرارسیده است. بنابراین اگر این مشکل را داشته باشید اشکال سخت‌افزاری است. اگر دستگاه شما بعد از چند روز همچنان با مشکل مصرف باتری زیاد و غیرمعمول مواجه بود باید راه‌حل‌هایی شبیه آنچه در مورد iOS۱۱  پیشنهاد شده را انجام دهید از جمله Reset کردن دستگاه به تنظیمات اولیه یا factory settings. بعد از آن دوباره به iOS۱۲  دستگاه را به روز کنید و سپس restore را انجام دهید.

چالش اپلیکیشن‌ها: ظاهرا برخی از اپلیکیشن‌ها بعد از به روزرسانی به iOS۱۲  به‌خوبی سیستم‌عامل قبلی کار نمی‌کنند. این کاملا مشکل عادی است به‌ویژه وقتی اپلیکیشن‌ها را در حالت جدید full version قرار می‌دهید. دلیل این موضوع مربوط به سازندگان اپلیکیشن‌ها است که برخی از آنها به سرعت و برخی دیگر با کمی تاخیر اپلیکیشن‌هایشان را با نسخه جدید سیستم‌عامل انطباق می‌دهند. پس اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنید. البته ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها که دیگر توسط سازندگانشان توسعه داده نمی‌شوند هیچ‌وقت خود را انطباق ندهند.

هات‌اسپات خاموش نمی‌شود: این مشکلی است که در سطح گسترده گزارش شده است. وقتی مستقیما یک آی‌فون۶s را به یک لپ‌تاپ وصل می‌کنید که قبلا به یک آی‌فون به‌صورت Hotspot وصل شده، دستگاه به‌طور خودکار می‌خواهد دوباره وصل شود. حتی وقتی از طریق بخش تنظیمات هات‌اسپات را خاموش می‌کنید این تلاش برای وصل شدن ادامه پیدا می‌کند! گفته می‌شود این مشکل ناشی از ایراد در سمت اپراتورهای موبایل است. البته در برخی از دستگاه‌های قدیمی هم این مشکل دیده شده است. می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات شبکه آن را Reset کنید. این کار باعث می‌شود از اتصال خودکار کامپیوتر به دستگاه iOS شما جلوگیری شود.

به‌روزرسانی به iOS۱۲  انجام نمی‌شود: این هم یک مشکل عمده و زیاد گزارش داده شده است. اگر دستگاه شما به آی‌او‌اس ۱۲ به‌روز نمی‌شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ از نداشتن فضای لازم برای نصب تا پشتیبانی نکردن دستگاه از سیستم‌عامل جدید. در صورتی که مطمئن هستید دستگاهتان قدیمی نیست و مشکل فضا هم ندارد می‌توانید آن را به یک کامپیوتر وصل کنید و از طریق آیتونز به‌روزرسانی iOS۱۲  را دریافت کنید.