ایرباد یا ایرفون؟

اما ایرپادها اولین بار توسط شرکت اپل ارائه شد که به نوعی هدفون اختصاصی و وایرلس و بدون سیم این شرکت نام دارد. بعد از ارائه این محصول شرکت‌های بسیاری سعی کردند این تکنولوژی را ارائه دهند و حالا شرکت شیائومی سعی کرده نمونه‌ای نزدیک اما ارزان قیمتی از ایرپاد به نام ایرباد مخصوص به خود را ارائه دهد. در ادامه شما مقایسه کیفیت و ویژگی دو ایرفون-Moda Bassfit و ایرباد شیائومی AirDots را بخوانید.

  ایرفون ورزشی بی‌سیم V-Moda Bassfit

V-Moda یکی از تولیدکنندگان هدفون، از اولین ایرفون بی‎سیم خود با نام V-Moda Bassfit رونمایی کرد طبق گفته شرکت سازنده در ساخت ایرفون ورزشی بی‌سیم V-Moda Bassfit از زبان طراحی خاصی موسوم به TriFit design استفاده شده، این ایرفون را می‌توانید به سه حالت مختلف درون گوش خود قرار دهید. بر این اساس، اولین روش دارای گیره‌هایی قابل انعطاف بوده که برای اطمینان از قرارگیری صحیح گوشی در مکان مناسب استفاده می‌شود. در روش دوم به جای استفاده گیره از یک جفت باله استفاده شده که ایرفون را درون گوش حفظ می‌کند. درنهایت روش سوم از هر دو حالت استفاده می‌کند.فارغ از ویژگی‌های طراحی و ظاهری، ایرفون ورزشی بی‌سیم V-Moda Bassfit با وزن ۱۷۵ گرمی در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم بوده و به لطف پشتیبانی از کدک‌های صوتی AptX و AAC، قادر به ارائه صدایی با کیفیت بسیار بالا است.به‌عنوان یک قابلیت جالب، هر یک از دو گوشی این ایرفون قابلیت اتصال به گجتی مجزا را دارند. در سوی دیگر به واسطه پشتیبانی از فناوری شارژ سریع اختصاصی، باتری داخلی می‌تواند با اتصال شارژر به مدت ۱۵ دقیقه، بیش از ۵/ ۲ ساعت انرژی ایرفون را تامین کند. این مدت زمان در شارژ کامل به ۱۱ ساعت فعالیت ممتد افزایش پیدا می‌کند.مانند اغلب ایرفون‎های مدرن، این مدل نیز با دو دستیار صوتی گوگل و سیری سازگاری داشته و کلیدهایی به این منظور بر روی بدنه آن تعبیه شده است. این ایرفون از طریق وب‌سایت شرکت سازنده یا فروشگاه آنلاین آمازون با قیمت پایه ۱۳۰ دلاری قابل سفارش است.

ایرباد شیائومی AirDots

هدفون بی‌سیم شیائومی از عملکردی مشابه ایرپادز اپل برخوردار است و با یک کیس شارژر جمع و جور عرضه می‌شود.شیائومی برای عرضه لوازم جانبی با قیمت مناسب، مانند گوشی‌های هوشمندش مشهور است و آخرین تلاش این شرکت ایرباد شیائومی AirDots  است که با طراحی به سبک ایرپادز اپل و قیمتی کمتر از ۳۰ دلار معرفی شد. این ایرباد حتی از بسیاری از قابلیت‌های ایرپادز اپل شامل کنترل‌های ضربه‌ای و یک کیس شارژ جمع و جور بهره می‌برد.

اما برخلاف ایرپادز اپل، ایرباد شیائومی AirDots از سری‌های سیلیکونی برخوردار است که ایزوله‌سازی صدای بهتر و ماندگاری ایمن‌تر در داخل گوش‌ها را به ارمغان می‌آورد. هدفون بی‌سیم شیائومی همچنین از فناوری بلوتوث ۵ نیز پشتیبانی می‌کند که رفته رفته شرکت‌های مختلفی به سمت استفاده از آن روی می‌آورند.این ایرباد با قیمت ۲۹ دلار هم‌اکنون در چین برای پیش فروش قرار گرفته است. به همین خاطر، بعید به‌نظر می‌رسد ایرباد شیائومی AirDots از کیفیت صوتی و عملکرد پایدار ایرپادز اپل برخوردار باشد.مشخص نیست که فناوری مورد استفاده ایربادهای بی‌سیم همچنان به سمت ارزان‌تر شدن حرکت می‌کند تا به زودی شاهد حضور این هدفون‌ها در داخل جعبه گوشی‌ها باشیم یا خیر. به‌نظر می‌رسد خود شیائومی به دنبال این موضوع است. پس از معرفی یک شارژر بیسیم ۱۵ دلاری در اوایل سال توسط شیائومی، این شارژر حالا در داخل جعبه گوشی شیائومی می‌میکس ۳ جای گرفته است. پس می‌توان انتظار داشت ایرباد بی‌سیم جدید شیائومی در آینده‌ای نزدیک به داخل جعبه گوشی‌های این کمپانی چینی جای گیرد.