سلطان_سکه

اعدام وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه در هفته گذشته و پخش فیلمی از مراسم تشییع جنازه او بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و هشتگی با همین عنوان در توییتر تشکیل شد و کاربران درباره کم و کیف خرید و فروش سکه توسط این شخص و همکارانش نوشتند. یکی از کاربران نوشت: «سلطان سکه اعدام شد، اما ۲ تن سکه معلوم نشد چی شد!» برخی هم خواهان شفاف‌شدن پرونده و انتشار رای با جزئیاتش برای ارزیابی جامعه ‌حقوقی و تنویر افکارعمومی شدند.

  تجاوز_شوشتر

در هفته گذشته چند ویدئوی عجیب و تکان‌دهنده فضای شبکه‌های مجازی را پر کرد. در فیلم‌هایی که به‌دست آمده چهار کودک با ترس و وحشت قربانی یک تجاوز هستند. خبری که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را هولناک توصیف کردند. برخی کاربران هشتگ تجاوز به کودکان شوشتر را به راه انداختند و نوشتند: «که قوه قضائیه باید با مجرمان این‌چنینی برخورد جدی‌تری داشته باشد.»

  خاشقجی

با انتشار اخباری از سوی سازمان اطلاعات آمریکا درباره آمریت محمد بن‌سلمان در قتل جمال خاشقجی، یک بار دیگر فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درگیر مساله قتل این روزنامه‌نگار سعودی شد. همچنین تصاویری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که جسد تکه تکه شده خاشقجی را نشان می‌داد. اما بعدتر مشخص شد که این صحنه‌ای از یک فیلم فرانسوی است.

  بسته_حمایتی

اخبار مربوط به مشمولین بسته حمایتی دولت طی روزهای گذشته مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت و به نحوه اطلاع‌رسانی دولت در مورد پیامک بسته حمایتی از سوی کاربران انتقاد شد. برخی کاربران هم با هدف هشدار نسبت به کلاهبرداری از سوی افرادی سودجو، خواهان توجه بیشتر پلیس فتا در این زمینه شدند.