ارمنستان

هنوز نرفته بودیم سفر که از دوستامون پرسیدیم کجاها غذا بخوریم دیدیم همه پیتزا تاشیر رو میگن برید.همه هم جوری می‌گفتن برید که انگار خودشون هم دلشون می‌خواد بیان و پیتزا بخورن. از این سبک پیتزافروشی‌ها تو ایران مدل موفقش رو نداریم. پیتزا تاشیر تو میدان جمهوریه و حسابی معروف. بپرسید و سر راسته حتما برید. اگر سریال فرندز و اینا رو دیده باشید از اون پیتزا بزرگ چرب‌هاست که همه رو به وسوسه می‌اندازه و یه جورایی در اکثر کشورها هست.

بعد از اینکه بازار ونیساژ رو گشتیم و خرید کردیم (به همه توصیه اکید می‌کنم که یه جوری برن به ارمنستان که یکشنبه اونجا باشن و این بازار دست دوم رو ببینند، پره از چیز میزای قدیمی ارزون و محصولات شیشه‌ای تولید ارمنستان که ممکنه خیلی به هیجان بیاره همه رو و از طرفی باز ارتباط مستقیم با مردم و فرهنگ اونجاست که چه چیزایی دارن و چه چیزهایی براشون حالا شده محصولاتی که تو بازار عتیقه و دست دوم به عرصه گذاشتن) رفتیم اینجا تا پیتزا بخوریم.

دوستان که تاشیر رو توصیه کرده بودن و اما از مردمان اینجا هم پرسیدیم تایید کردن که باید برید اونجا، خیلی شلوغ و بزرگه اینجا.

پیتزاها رو باید اسلایسی سفارش می‌دادیم، ما دو مدل ایتالیانو سفارش دادیم.

خیلی خیلی خوشمزه بود، اومدید ارمنستان به یاد داشته باشید اگر اینجا نیاید و پیتزا نخورید سفر باطله و باید بازم بیاید!

هیچ شباهتی به پیتزاهای ما نداره، نونش پف داشت و بسیار لذیذ بود، احساس اینکه خیلی چرب و سنگین باشه هم نداشتیم، این دو اسلایس حدود ۲ دلار شد. میشه گفت قیمتش هم مناسب بود برای ما در اون زمان و خیلی چسبید و دوست داشتیم بازم بریم که واقعا دیگه فرصتی پیش نیومد.