به گزارش «دنیای اقتصاد»، محله شهران به علت قرارگیری در نزدیکی کوه و آب و هوای خوب در زمره محله‌های نسبتا پرطرفدار غرب تهران برای سکونت است. شهرک نفت نیز از جمله زیرمحله‌های معروف شهران است که تقاضای سکونت زیادی دارد. بلندی‌های شمال شهران به دلیل دارا بودن پیست و محوطه‌ باز همراه با وزش ملایم باد، مکان مناسبی برای علاقه‌مندان ورزش‌های هوایی همچون پاراگلایدر است. ده کن در نزدیکی شهران و همچنین منطقه سولقان در چند کیلومتری شمال غربی آن و در میان راه جاده امامزاده داوود قرار گرفته‌ است.

این محله قدمت زیادی ندارد و از دهه ۵۰ شمسی به بعد سکونت در آن رواج پیدا کرده است، به همین خاطر آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز در آنجا پرتعداد است. شهران همسایه شمالی محله شهر زیبا محسوب می‌شود و به دلیل پیوند با محله کوهسار عملا این دو محله دیگر از یکدیگر جدا تلقی نمی‌شوند. دسترسی بزرگراهی این محله قابل قبول است اما از آنجا که بزرگراه‌های غرب تهران در زمره معابر پرترافیک شهر محسوب می‌شوند، این دسترسی سبب نشده زمان سفر به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کند. در عین حال ویژگی ممتاز و مثبت شهران، برخورداری از معابر پهن و عرصه‌های وسیع است که در این زمینه به دیگر محله‌های غرب تهران شباهت دارد.

وجود چند مجتمع پزشکان و درمانگاه شبانه‌روزی امکانات درمانی را برای اهالی محله شهران سهل‌الوصول کرده است. از سوی دیگر با توجه به تبدیل تدریجی این محله به یکی از کانون‌های جمعیتی غرب تهران به دلیل قیمت نسبتا مناسب‌تر در مقایسه با سایر محله‌های غربی، خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی به میزان کافی در این محله پیش‌بینی شده است. با این حال شهران هنوز ایستگاه مترو ندارد و در‌ آینده با تکمیل خط شش مترو از این امکان نیز برخوردار خواهد شد.

علاوه بر دو بوستان جنگلی بزرگ در ضلع شمال و غرب محله شهران در منطقه کوهسار که کارکرد فرامنطقه‌ای دارد، بوستان‌های دیگری نیز در نقاط مختلف این محله برای دسترسی اهالی تجهیز شده است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در محله شهران در تازه‌ترین معاملات انجام شده در این محله بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان بوده است که در این بین قیمت ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومانی در هر مترمربع، تواتر بیشتری در معاملات داشته است.