فردا در یک کنفرانس تلفنی گفته بود که «ما به تازگی متوجه شده‌ایم که برخی از تست‌های مربوط به ادعاهای تبلیغاتی برخی محصولات خاص عامدانه توسط گروه کوچکی از کارمندان تغییر کرده‌ بودند. این اتفاق به‌طور واضح با استانداردهای ما منطبق نیست.»

فردا فاش نکرد که کدام یک از محصولات تحت‌تاثیر این تست‌های دستکاری شده قرار گرفته بودند و تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که هیچ مساله ایمنی وجود ندارد و برخی از ادعاهای تبلیغاتی شرکت‌های استی‌لادر تغییر خواهد کرد. (برخی از این تغییرات کوچک و برخی به‌طور قابل‌توجهی بزرگ خواهد بود.). این اتفاق باعث افت قابل‌توجه سهام این شرکت شد.

فردا گفته بود: «ما بابت این اتفاق متاسفیم و مسوولیت کامل این اتفاق را برعهده می‌گیریم.» این افشای تست محصولات استی‌لادر منجر به ایجاد ابهام در مورد گزارش مالی سه ماهه سوم این شرکت شد؛ گزارشی که نشان می‌داد درآمد استی‌لادر با فروش در آسیا، تبلیغات تجاری و محصولات مراقبت از پوست بیشتر شده بود.

استی‌لادر که مالک ده‌ها برند آرایشی و مراقبت از پوست از جمله کلینیک و مک است، از صف قدرتمند محصولات درجه یک خود سود می‌برد؛ درحالی‌که برندهایی که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های ارزان‌فروشی یافت می‌شوند برای جذب مخاطب در کشمکش و تقلا هستند. سهام استی‌لادر ۹/ ۶ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش از آگوست ۲۰۱۵ بوده است.

کودکان کار

در سال ۲۰۰۱، گزارش شد که کودکان در کارخانه‌ای در کمبریج در شهر نیویورک درحال تولید محصولات برای اوریجینز (Origins)، یکی از برندهای محصولات طبیعی استی‌لادر هستند. بعد از افشای این گزارش استی‌لادر فورا اقدام به خاتمه قرارداد با این تولیدکننده کرد و ادعا کرد که پیش از بازبینی اولیه از این موضوع آگاه نبوده است.