یک ناهار کاری

 نایب

سهروردی

یک جلسه کاری بود و دوستمون زنگ زدن که شما میز رزرو کنید و بچه‌های اداری میزشون رو تو نایب رزرو کردن.

منو رو هم دیدن و محدود کردن و از پیش سفارش دادن.

برای رستوران‌های بزرگ پذیرش شرکت‌ها بسیار آپشن مهمی است زیرا که یک مشتری معادل ده مشتری و یا بیشتره و اگر بتونن با یک شرکت رابطه خوبی بسازن به احتمال زیاد اون شرکت همیشه از خدمات اون رستوران استفاده می‌کنه و این هم یک امتیاز دیگه، یعنی همه جلسات بیرونی می‌رن اونجا و همه جلسات داخلی هم غذاش از اون رستوران تامین میشه و خلاصه این بین  رابطه مهم و قابل‌تاملی وجود داره ا. این جلسه در واقع مربوط به شرکت ما و یا کار ما نبود و با توجه به اینکه احتیاج به مترجم زبان ترکی داشتن، من هم دعوت بودم و لذا فرصتی دست داد تا گزارش بنویسم. جای پارک تو اون ساعت از روز خیلی سخت بود، لذا جلوی درب رستوران پارک کردم و سوئیچ را به دست آقایی که دم در بود دادم.

دقیقا مناسب نفرات یک میز یک گوشه دنج که برای نهار کاری و مباحثه خوب بود گذاشته بودن. فقط وقت سرو غذا اول شروع کردن سوپ آوردن که من تعجب کردم و یاد رستوران البرز افتادم (همه‌چی رو میارن می‌چینن رو میزت و بعد هم پات حساب می‌کنن و اگر نگی که من نمی‌خوام، اونم همون لحظه، هیچ راه برگشتی هم نیست وباید حسابی پول بدی!).

من بسیار با این روش مخالفم! میزبان غذاش رو انتخاب کرده و توش سوپ نیست، چیدن سوپ روی میز درست نیست و با این استدلال که هر تعداد که خورده نشد رو ما جمع می‌کنیم و من دیدم فاکتور رو آوردن بدون اینکه سوپ‌های خورده نشده رو جمع کنن، بله در یک نهار پانزده نفره، پول ده تا سوپ رقمی نیست اما این کار از اساس زشته. لذا نایب سهروردی یکبار زرنگی کردی رقمی بیشتر از مشتری ات گرفتی اما در جریان هستی که برای همیشه از لیست رستوران‌های مشتری‌ات حذف شدی؟  تو همه‌جا سینی پیش‌غذا رو میارن و طرف انتخاب می‌کنه چی می‌خواد، این کار با چیدن پیش غذا انگار که مهمان رستوران باشیم فرق داره. به‌ویژه که میزبان از قبل منو داده باشه برای مدیریت در هزینه‌ها.

از اینکه بگذریم یک فضایی رو اختصاص دادن که این جمع هم نهار بخورن و هم صحبت کنن، یعنی چیزی بیش از زمان نرمال نهار خوردن و این مثبت بود.

سالاد آماده و سلفون کشیده بود، غذاها حجم شون زیاد و طعم شون خوب بود، ظاهر رستوران معمولی‌تر از بقیه نایب‌ها بود و خب بالطبع قیمت‌هاش هم پایین‌تر بود. دورچین‌ها خیلی مرتب نبودن اما خوشمزه و کافی بودن.