به گزارش «دنیای اقتصاد»، محله سهروردی به دلیل دسترسی به خیابان‌های بهشتی و مطهری، اتصال خوبی به شبکه معابر شریانی دارد و به بزرگراه‌های رسالت و مدرس نیز دسترسی دارد. با این حال وجود دو ایستگاه مترو در این محله شامل ایستگاه‌های سهروردی و شهید قدوسی را می‌توان امتیاز ویژه محله برشمرد؛ به این امتیاز دسترسی سهل‌الوصول به دو ایستگاه مفتح و هفت تیر در اطراف این محله را بیافزایید.

بافت شهری محله سهروردی ساختاری کاملا منظم با شبکه شطرنجی دارد و مصلای امام خمینی (ره) نیز در حاشیه شمال غربی آن واقع شده است. کاربری اصلی در نیمه شمالی محله سهروردی غالبا مسکونی بوده و هر چه به سمت خیابان بهشتی نزدیک‌تر می‌شویم بر کاربری‌های اداری و تجاری افزوده می‌شود. منطقه هفت از جمله مناطقی است که در آن ارزان‌ترین و گران‌ترین محله‌ها جای گرفته است. به‌عنوان مثال محله سبلان از جمله محله‌های ارزان این منطقه و در مقابل محله سهروردی از جمله محله‌های گران‌قیمت منطقه است که ساکنان آن اغلب از قشر متوسط رو به بالا هستند.

دسترسی ساکنان محله سهروردی به امکاناتی از قبیل فرهنگسرا، سینما، رستوران و باشگاه ورزشی ایده‌آل است. سهروردی میزبان رستوران‌هایی است که مشتریانی از تمام نقاط تهران دارد و اصلا این خیابان به رستوران‌هایش مشهور است. محله سهروردی نیز مثل اغلب محله‌های منطقه هفت دسترسی خوبی به اماکن و امکانات درمانی از قبیل بیمارستان و درمانگاه دارد و این حسن دیگری برای ساکنان این محله است.

علاوه بر بوستان بزرگ مادران، چند پارک دیگر در محله سهروردی شمالی و بزرگ‌ترین آنها پارک اندیشه با فضای سبز گسترده و همجوار با فرهنگسرا و کتابخانه اندیشه در این محله قرار دارد. مجموعه این ویژگی‌ها سبب شده بتوان سهروردی را در زمره بهترین محله‌های مسکونی مرکز تهران دسته‌بندی کرد.

قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در سهروردی رقمی بین ۱۳ تا ۱۶ میلیون تومان است که ارقام بالاتر عمدتا مربوط به واحدهای واقع در سهروردی شمالی و ارقام کمتر مربوط به واحدهای واقع در سهروردی جنوبی است. بهای بیشتر آپارتمان در سهروردی شمالی از یکسو ناشی از لوکس‌سازی در این محله و از سوی دیگر به دلیل غلبه کاربری مسکونی بر کاربری‌های اداری در این محدوده بوده که بر مطلوبیت آن افزوده است.