انتخاب از میان  بهترین‌ اسپیکرهای هوشمند

۱. سونوس وان: در میان نام‌های بزرگی مانند اپل، آمازون و گوگل، حضور شرکت آمریکایی و نسبتا ناشناخته سونوس (Sonos) که برترین اسپیکر هوشمند را عرضه می‌کند، جالب است. این اسپیکر هوشمند قادر به اتصال به الکسا دستیار صوتی آمازون وAirPlay ۲ نیز است. مهم‌ترین مزیت اسپیکر بی‌سیم سنس وان نسبت به محصولات رقیب، کیفیت صوتی آن است. آخرین اسپیکر هوشمند شرکت سونوس، از طریق میکروفن‌های دوربرد، امکان صحبت با دستیار صوتی الکسا را فراهم می‌آورد. با این حال، به‌رغم وعده‎هایی که سازندگان آن داده بودند، هنوز امکان پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل را ندارد. همچنین آمازون موزیک، پاندورا، iHeart Radio و دیگر سرویس‌های استریم موسیقی نیز روی این اسپیکر پشتیبانی می‌شوند و به لطف AirPlay ۲، کاربران می‌توانند اسپیکر Sonos One را از طریق دستگاه‌های مبتنی‌بر دستیار دیجیتالی اپل نظیر گوشی آی‌فون و آی‌پد کنترل کنند. فروش این محصول با قیمت ۱۹۹ دلار در رنگ‌های سفید و سیاه کلید خورد.

۲. هوم‌پاد اپل: مزیت آشکار هر دستگاه اپل همخوانی راحت و بدون دردسر اتصال آن به سایر محصولات اپل است. پس انتخاب آن به طرفداران سرسخت اپل پیشنهاد می‌شود؛ زیرا از طرف آنها می‌تواند برای مخاطبان پیام متنی ارسال کرده یا قرارهایشان را در موعد مقرر اعلام کند. کیفیت خوب صدا، طراحی زیبا و مینی‌مال، امکان برقراری تماس و دقت بالای دستیار صوتی siri از مزایای قابل‌توجه این محصول اپل به‌شمار می‌رود. این اسپیکر از ویژگی موسوم به آگاهی لحظه‌ای بهره می‌برد که به‌ لطف آن، صدای اسپیکر به‌صورت خودکار، بسته به محیطی که در آن قرار دارد، تنظیم می‌شود. قابلیتی که در بین اسپیکرهای رقیب نظیر ندارد. البته نقطه قوت آن درباره سوالات جزئی مربوط به موسیقی است. در به‌روزرسانی اخیر، اپل زبان فرانسوی و اسپانیایی را به سیری به‌منظور جست‌وجوی متن ترانه اضافه کرده، با این حال، یکی از انتقادات وارد به این محصول اپل، محدودیت زبان در سیری است. علاوه‌بر آن، مجهز نبودن به بلوتوث و پخش موسیقی در اپل از دیگر نقص‌های به‌شمار رفته برای این محصول ۳۹۹ دلاری اپل است.

۳. نسل دوم آمازون اکو: اگر به‌دنبال یک اسپیکر شیک، مقرون‌به‌صرفه و با صدای خوب هستید تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنید، آخرین نسخه آمازون اکو بهترین گزینه برای شماست. به تعبیر منتقدان دنیای دیجیتال، بهترین نقطه برای شروع یک زندگی هوشمند است. آمازون سعی کرده در طراحی‎های جدید محصولی را ارائه کند که همخوانی بیشتری با فضای اتاق داشته باشد و همین ظاهر شیک یکی از مزایای آن به‌شمار می‌رود. طبق اعلام آمازون، نسل جدید اسپیکر اکو، صدای کاربر از فاصله دور را بهتر تشخیص می‌دهد و همچنین صدای بهتری را نیز تولید می‌کند. علاوه‌بر آن، قیمت ۹۹ دلاری این محصول آمازون باعث شده بیش از محصول رقیب در کانون توجه باشد. نسل اول این اسپیکر از زمان عرضه در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسید. با وجود این، منتقدان انتظار داشتند نسل دوم آمازون اکو با تغییرات و اپلیکیشن‎های بیشتری ظاهر شود و همین باعث انتقادات شد.

۴. گوگل هوم: گوگل هوم اسپیکر هوشمند، پیشنهاد ما برای کسانی است که می‎خواهند به انواع مختلف موسیقی دسترسی داشته باشند؛ چراکه از یوتیوب پشتیبانی می‌کند. از طرفی، با توجه به موتور جست‌وجوی قدرتمند گوگل، جای هیچ تعجبی نیست اما در زمینه پرسیدن سوال‌های تصادفی در همه زمینه‌ها و در مورد هر نوع حقایق و وقایع، گوگل هوم به‌سادگی نشان برتری را در این زمینه می‌گیرد. یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های انحصاری گوگل هوم قابلیت یکپارچه شدن آن با دستگاه‌های Chrome است که به کاربر این توانایی را می‌دهد هر چه را که می‌خواهد روی تلویزیون با استفاده از صدای خودش تغییر دهد. یکی از مزایای جالب گوگل هوم این است که برای سوالات متوالی لازم نیست از ابتدا آن سوال را کامل تکرار کنید. در واقع، گوگل هوم بقیه سوالات را با همان پیش‌فرض سوال نخست جواب می‌دهد. همچنین گوگل قابلیت جذابی را به دستیار صوتی هوشمند خود موسوم به گوگل هوم افزوده که باعث می‌شود این ابزار قادر به تشخیص صدای افراد مختلف از یکدیگر باشد. با این حال، قابلیت این دیوایس ۱۲۹دلاری گوگل برای اداره خانه هنوز در حد سایر محصولات نبوده و همین باعث می‌شود رقابت را به یک محصول ارزان‌تر مانند آمازون اکو ببازد.