حکایت پدران  و مادران بدحال و بدآورده

داستان‌های این مجموعه بارها در گلچین‌های ادبیات آمریکای شمالی چند دهه اخیر برگزیده و منتشر شده‌اند و این خود، دلیلی بر قوت و ماندگاری این داستان‌هاست. مثلا ریموند کارور یکی از داستان‌های این مجموعه را در مجموعه «بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی» در سال ۱۹۸۶ و داستانی دیگر به نام «راک اسپرینگز» را در گزیده داستان‌های محبوبش در سال ۱۹۸۹ جا داده است.‌ فورد در سال ۱۹۴۴ در می‌سی‌سی‌پی آمریکا به دنیا آمد. او برای رمان «روز استقلال» در ۱۹۹۵ برنده جایزه ادبی پولیتزر شد و تابه‌حال،‌ علاوه بر چند رمان و یک شرح حال، ۵ مجموعه داستان نیز نوشته است. فورد برنده جوایز دیگری مانند جایزه قلم برنارد مالامود و جایزه قلم فاکنر و فیتزجرالد و پرنسس آستوریاس نیز است که عمده این جوایز به‌دلیل یک عمر فعالیت هنری در زمینه داستان کوتاه به او تعلق گرفته است.

داستا‌ن‌های کوتاه این نویسنده به‌صورت منسجم به فارسی منتشر نشده است، شاید در برخی از مجموعه‌های داستان کوتاه به‌صورت پراکنده داستانی از فورد ترجمه شده باشد اما این اولین باری است که مجموعه داستان‌های کوتاه او در قالب یک کتاب در ایران منتشر می‌شود. در ۱۹۸۳ سردبیر مجله «گرانتا» فورد را در کنار توبیاس ولف و ریموند کارور از خالقان جریان ادبی موسوم به رئالیسم کثیف معرفی کرد و گفت قصه‌های این نویسندگان مبتنی بر واقعیت‌های تلخ زندگی روزمره طبقه متوسط جامعه است و این نویسندگان با خونسردی و خویشتنداری و با لحنی عاری از اغراق در این باره می‌نویسند. اما فورد در پاسخ به این اظهارنظر در مصاحبه‌ای گفت که این سردبیر با این کلک بازاریابی خواسته تا مجله‌اش را بفروشد.

داستان‌های این مجموعه حکایت پدران و مادران بدحال و بدآورده است و اثری که حال و روزشان بر زندگی فرزندانشان یا بهتر بگویم پسرانشان می‌گذارد.