چهار راه  یافتن  اقامتگاه ارزان

محل اقامت یکی دیگر از بخش‌های مهم هر سفر است. جای خواب، محل استراحت و مکان استقرار مطمئنا دغدغه هر مسافری در طول سفر است. اقامت در هتل، اولین گزینه منطقی و ساده در طول سفر است؛ اما این نوع اقامت عموما هزینه زیادی دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه اقامت چه می‌توان کرد؟

اولین روش «کوچ سرفینگ» است. در این روش شما به‌عنوان میهمان به خانه فردی در شهر مورد نظر می‌روید و روزهای اقامت خود را (بسته به توافق) در خانه آن شخص سپری می‌کنید. با ورود به این سایت، شما می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و بعد از مدتی یک میزبان برای پذیرایی از شما پیدا خواهد شد. این مدل اقامت عموما رایگان است یا هزینه بسیار کمی دارد. البته پذیرش شما توسط دیگر میزبانان، بستگی به فعالیت قبلی شما در این سایت نیز دارد. پس باید پشتکار بیشتری در این زمینه داشته باشید.دومین روش، استفاده از «Airbnb» است. این سایت آپارتمان‌های مبله با امکانات کامل در اختیار مسافران قرار می‌دهد. قیمت این خانه‌ها بسیار ارزان‌تر از هتل هستند و برای سفرهای چندنفری، اقتصادی‌تر خواهد بود.

روش دیگری که در سفرهای اقتصادی و ارزان بسیار کارآمد است، «هاستل‌»ها هستند. این اقامت‌گاه‌ها از جذابیت‌ زیادی برخوردارند و به شما امکان ملاقات با مسافران دیگر را می‌دهند. هاستل‌ها تختخواب در اختیار مسافر قرار می‌‌دهند و باقی امکانات مثل تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی و محیط غذاخوری به‌صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخلاف تفکر عمومی، این مکان‌ها کثیف، شلوغ و آلوده نیستند و در بسیاری موارد دیده شده که امکانات و راحتی خیلی بیشتری نسبت به هتل‌ها دارند. به علاوه هزینه اقامت در هاستل‌ها بسیار پایین است. Hostelworld.com برای جست‌وجوی این اقامت‌گاه‌ها مفید است.«تعویض خانه» نیز یکی دیگر از روش‌های مفید و کارآمد است. این روش بیشتر برای افرادی مفید است که در محل زندگی خود یک خانه دارند. همان‌طور که از نام این روش مشخص است، دو فرد که قصد مسافرت به محل زندگی یکدیگر را دارند برای مدتی مشخص خانه خود را با هم تعویض می‌کنند. از سال‌های گذشته این روش رونق خوبی پیدا کرده و در حال گسترش بین افراد است. هزینه کم، محل اقامت راحت و امکانات خوب بهترین ویژگی‌های این نوع اقامت هستند. سایت Homeexchange.com را به‌عنوان سایت اصلی این روش می‌توان معرفی کرد.