تلویزیون لوله‌ای

lg-display-rollable-02-e1452413562759

 تلویزیون لوله‌ای یکی از محصولات جدید ال‎جی بود که توجه بسیاری از مخاطبان نمایشگاه CES۲۰۱۹ را به خود جلب کرد. البته شرکت ال‎جی در نمایشگاه CES۲۰۱۸ با رونمایی از نسخه آزمایشی این تلویزیون ۶۴ اینچی در نمایشگاه CES سال گذشته ذهن مخاطبان را برای عرضه یک تلویزیون با قابلیت لوله شدن آماده کرده تا در نمایشگاه سال ۲۰۱۹ از عرضه محصول به بازار خبر دهد. این تلویزیون شباهت زیادی به مدل۴K OLED TV R دارد و مجهز به بلندگوهای ۱۰۰ واتی دالبی Atmos است. این تلویزیون لوله‌ای برای آن دسته از کاربران که جای کمتری دارند، می‌تواند کاربرد فراوان داشته باشد زیرا هر زمان که می‌خواهند می‌توانند آن را جمع کنند. زمانی که تلویزیون خاموش است، می‌تواند داخل بیس اصلی خود رفته و تنها با فشار یک دگمه در ۱۰ ثانیه دوباره به جایگاه قبلی خود بازمی‌گردد. تلویزیون لوله شونده ال‌جی، حالت جدیدی دارد که در آن صفحه تلویزیون به اندازه یک چهارم پنل، بیرون از پایه اصلی دستگاه است و دیده می‌شود. همزمان با این حالت، امکان پخش موسیقی و کنترل گجت‌های هوشمند داخل خانه ممکن است. همچنین در این تلویزیون چندین حالت برای پخش تصاویر آرام بخش نیز اضافه شده است.

 

گوشی تاشو

11 (3)

 قابلیت تا یا خم شدن، جدیدترین فناوری بوده که موردتوجه سازندگان موبایل قرار گرفته است. برای نمونه، می‎توان به گوشی تاشو سامسونگ اشاره کرد که در یک رویداد ویژه این شرکت رونمایی شد. با این حال، شرکت چینی رویول (Royole) بود که با معرفی نخستین نمونه از یک تلفن همراه خم شدنی در نمایشگاه بین‌المللی CES۲۰۱۹ توانست در میان ابرقدرت‎های سازنده موبایل خودنمایی کند. در واقع، این شرکت با معرفی محصول جدید خود به نام فلکس‌پای (FlexPai) ظاهرا قصد دارد، شرکت سامسونگ را به‌عنوان نخستین شرکتی که گوشی تاشو تولید کرد، به رقابت دعوت کند. فلکس‌پای، نخستین تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر است که می‌توان از آن هم به شکل تا شده و هم به شکل تا نشده استفاده کرد. البته این دیوایس تنها یک موبایل نیست چرا که سازنده آن سعی کرده قابلیت‎های تبلت را در آن بگنجاند. این گوشی یا تبلت تاشدنی که ۸/ ۷ اینچ است، مجهز به نرم‌افزار اندروید است. هنگامی که فلکس‌پای تا می‌شود، فاصله کوچکی میان دو نیمه آن وجود دارد اما اندازه کلی آن، کوچک‌تر از نسخه تا نشدنی است. FlexPai را می‌توان از صفر تا ۱۸۰ درجه خم کرد و شامل دو دوربین با کیفیت با ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسل است.

 

 روبات نانوا

11 (2)

 روبات نانوا یکی از جالب‌ترین و در عین حال دلپذیرترین محصولاتی است که تا الان در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ معرفی شده است. این نانوای روباتیک که Bread Bot نام دارد، ماشینی است که می‎تواند به تنهایی و در واقع، بدون نیاز به کمک فردی از مواد اولیه نان استفاده کرده، نان بپزد و مانند دستگاه کوچک فروش خودکار، آنها را برای خرید مشتریان عرضه کند. به لطف این محصول شرکت Wilkinson Baking Company که در واشنگتن طراحی شده، همیشه عطر خوش نان تازه از آن به مشام می‌رسد و انتظار می‎رود مورد استقبال خرده فروشان و خواربار فروشان قرار گیرد. این سیستم شامل یک فرآیند چند مرحله‌ای و متشکل از نوار نقاله و اهرم‎ها است که با یک قیف بزرگ شروع می‌شود. شرکت‌های غذایی یا نانوایی‌ها، آرد، در این قیف ریخته، و دستگاه آن را با اندازه‌گیری با آب و مخمر ترکیب می‌کند. نسخه‌ای از این محصول که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، قادر است تا ۳۹۵ درجه فارنهایت به مواد اولیه حرارت برساند و برای پخت نان به اشکال مختلف، قالب‌های متناسب مورد نیاز است. بعد از اتمام پخت، نان‌ها به داخل ستون خنک‌کننده انتقال پیدا می‌کنند که از همین‌جا مشتریان امکان انتخاب آنها را خواهند داشت. تمام این مراحل، یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

 

 سشوار بی‌سیم

11 (4)

 برای آن دسته از افرادی که برای خشک کردن موهایشان با سیم سشوار درگیر بودند، محصول جدیدی در نمایشگاه CES امسال معرفی شد که می‎تواند بسیار خوشایند آنها باشد.  این دیوایس نخستین سشوار بی‎سیم جهان به نام «ولو گو» (Volo Go) است که یک شرکت فرانسوی به نام «ولو بیوتی» (Volo Beauty) آن را طراحی کرده است. این به این معنی است که افراد می‌توانند موهای خود را هر جایی در خانه خشک کنند، بدون اینکه لازم باشد مجبور شوند به یک نقطه خاص متصل باشند. البته وایرلس یا همان بی‌سیم بودن تنها ویژگی این سشوار نیست چرا که این دستگاه به نور مادون قرمز مجهز است و به این ترتیب، دیگر مانند سشوارهای قدیمی گرمای زیادی تولید نمی‎کند که منجر به سوزاندن پوست سر شود. این سشوار جدید علاوه بر اینکه به مو و پوست سر آسیبی نمی‎رساند، برای خشک کردن مو وقت کمتری نسبت به سشوارهای قدیمی می‌گیرد. شرکت ولو اعلام کرده سشوار تولیدی آنها با یک بار شارژ بیش از ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط کار می‌کند و می‌تواند حتی موهای بلند و پرپشت را در عرض ۱۰ دقیقه خشک کند؛ این زمان برای موهای کمتر تا هفت دقیقه هم کاهش می‎یابد. وزن این سشوار کمتر از یک کیلوگرم است

 

 فندک هوشمند

11 (5)

 یکی از چالش‎های بشر امروزی، ترک سیگار است. هرچند شرکت‎های متعدد سعی کردند با معرفی محصولات مختلف اعم از آدامس‌های ترک سیگار و ابزارهای چسبیدنی، افراد سیگاری را متقاعد کنند که می‌توانند به آنها در ترک سیگار کمک کنند، با این حال، برای بسیاری از افراد این چالش همچنان حل نشده باقی مانده است. نمایشگاه CES امسال نیز از آن دست رویدادهایی بود که فرصتی برای معرفی محصولات ترک سیگار به شمار می‎رفت. یک شرکت لبنانی به نام «Slighter»، در این نمایشگاه فندک هوشمندی را رونمایی کرد که روش جدیدی برای ترک سیگار به حساب می‌آید. قابلیت جالب فندک هوشمند این است که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی روشن می‎شود. در واقع، فرد سیگاری با شخصی‎سازی این قابلیت قادر خواهد بود فرآیند ترک سیگار را آغاز کند به‌طوری که با گذشت زمان، این فندک با هدف کاهش تعداد سیگارهای مصرفی روشن نمی‌شود و به مرور سبب ترک سیگار کاربر خود می‌شود. علاوه بر این، فرد سیگاری می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ویژه این فندک، اطلاعات را جمع‎آوری و ثبت کند. یکی دیگر از قابلیت‎های جالب این فندک، نمایش میزان پول صرفه‎جویی شده ناشی از ترک سیگار است.

 

 مچ‌بند آرام‌بخش

11 (1)

مچ‌بندهای هوشمند، محبوب‌ترین گجت‎های پوشیدنی هستند که به خاطر نمایش اطلاعاتی درباره سلامت و تناسب اندام افراد از جمله قدم‌شماری، اندازه‌گیری ضربان قلب، شمارش کالری و ... توانستند به راحتی جایگزین ساعت‎های قدیمی شوند.برخی از آنها قابلیت کنترل استرس و تنفس را داشتند که در میان سایر قابلیت‎ها کمتر به چشم می‎آمد. اما در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ از مچ‌بند ساده‎ای به نام «داپل» (Doppel) رونمایی شد که تنها قابلیت آن آرامش بخشیدن به کاربر است. این مچ‌بند یک لرزش جزئی را با ریتمی شبیه به ضربان قلب کاربر منتشر می‌کند. به گفته شرکت سازنده، انتشار این ارتعاشات که کندتر از میزان ضربان قلب کاربر در زمان استراحت باشد، به آرام و ریلکس شدن وی کمک می‌کند. در حالی که ارسال ارتعاش‌هایی با ریتم تندتر از ضربان قلب کاربر، انرژی وی را افزایش می‌دهد و کاربر را متمرکز می‌کند. مچ‌بند مذکور از طریق بلوتوث به گوشی وصل می‌شود و از طریق برنامه آن می‌توان ریتم‌های مختلف را برای حالت‌های مختلف تنظیم کرد. این دستگاه همچنین دارای یک حسگر حساس به لمس برای تغییر بین دو ریتم مختلف بدون نیاز به استفاده از گوشی است. شرکت سازنده قیمت مچ‌بند ساده‎ «داپل» را ۲۱۹ دلار تعیین کرده است.