طراحی_سوخته

پس از پخش مستند طراحی سوخته از رسانه ملی که درباره اعترافات اسماعیل بخشی، کارگر بازداشتی هفت‌تپه و نیز طراحی آمریکا برای ایجاد بحران در کشور ساخته شده بود، برخی از کاربران در فضای مجازی با ساخت هشتگ طراحی سوخته نسبت به این مستند واکنش نشان دادند. در این مستند گفته شد که سرپل اصلی هدایت تجمعات هفت‌تپه متمایل به آشوبگری در سوئد مستقر است.

  کنوانسیون_CFT

با اصرار نمایندگان بر نظر قبلی خود درباره لایحه پیوستن به (سی‌اف‌تی) این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد. برخی از کاربران اصولگرای فضای مجازی، دولت را به خیانت متهم کرده و برخی دیگر تصویب این لایحه را به عهدنامه ترکمانچای تشبیه کردند. علیرضا رحیمی نماینده تهران در توییتر نوشت« تعدادی از وزیران طی نامه‌ای از مقام رهبری درخواست کرده‌اند، برای تسریع در بررسی (سی‌اف‌تی) و پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت، ایشان تاکید مستقیم فرمایند.»

  فضای_مجازی

اظهارات رئیس‌جمهور درباره آزادی رسانه در کشور و نیز استفاده مردم از فضای مجازی موجب واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد.

در حالی‌که برخی از تندروها خواهان فیلترینگ کامل پیام‌رسان‌های موبایلی هستند، روحانی گفت که اگر مردم به راحتی می‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند، بدانند که دولت از آبرویش هزینه زیادی داده است.

  مجمع_تشخیص_مصلحت

انتشار تصاویری از آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام این هفته در فضای مجازی خبرساز شد. کاربران در این تصاویر به غیبت معنادار روحانی در این جلسات پس از ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی بر مجمع توجه کردند. در همین حال چهره درهم ظریف، نشان دادن علامت پیروزی از سوی احمدی‌نژاد و صدرنشینی رئیسی در این جلسه هم از دید کاربران پنهان نماند.