لاهمجون خوری در فودکورت

 حاجی اوغلو

 Hacı oğlu

 مرکز خرید استانبول فروم

خب مرکز خریدها که معرف حضور هستن؟ اگر نیستن هم به من اعتماد کنید که دارم مراکزی رو معرفی می‌کنم که هم آبرومند هستن و هم مناسب طبقه متوسط که با این دلار هم بتونن خرید کنن و هم تفریح و البته که یک غذ‌ای مشتی هم بخورن.‌ این مرکز خرید از اون مراکز بسیار بزرگه که فود کورت بزرگی داره و توش همه چیز پیدا می‌شه. من هدفم باز معرفی یک غذ‌ای ترکی معروف و خوشمزه است.

لاهمجون یا لهمعجون یا لحم یک غذ‌ای پیتزاطوره! یعنی یک خمیر نازکه که به سبک پیتزا روش مواد میریزن می‌ذارن تو فر. با این تفاوت که کل محصول خیلی نازکه و کسی با یکی سیر نمیشه! و سبک خوردن ترکی‌اش هم به این شکله که رول می‌کنیم و مثل لقمه با دست می‌خوریم. بعضی‌ها وسطش ترشی و یا سبزی هم می‌ذارن و بالاخره این غذا طوریه از هر طرف و به هر شکل بخوری خوبه.

گفتیم لاهمجون بخوریم و خب توجه مون‌رو حاجی اوغلو جلب کرد، که اینم یک فست فود ترکی زنجیره‌ای محسوب میشه.

تیم جالبی داشت، سفارش رو که می‌گرفتن با روش داد زدن به پشت صحنه اطلاع می‌دادن و حدود پنج دقیقه زمان می‌خواستن سفارش‌رو تحویل می‌دادن. البته این روش تو کی‌اف‌سی‌های ترکیه هم رایجه و جالبش هم اینجاست اکثر داد زننده‌ها دخترن!

دو مدل بیشتر نداشت، گوشت و پنیری و عموما نفری دوتا کافیه اما خب خیلی وقت‌ها هم کافی نیست چون نازک و لاغره. و مثل سیخ جیگر می‌مونه هرکی هرچقدر میلش می‌بره می‌خره و هر چندتا بخری طبیعیه!

ما که حسابی خوردیم و من از همه‌ش راضی بودم و خیلی چسبید. نکته مهم هم اینه که خوشمزه است! ارزان با کیفیته و ارزان ترکیه! چیزی که باید در ترکیه خورد.

ما راضی بودیم و بچه‌های کوچیک هم خوب استقبال کردن و بنابراین مادرهای جمع هم مضاعف اینجا رو دوست داشتن همونجا هم چایی خوردیم، البته بستنی هم داشت. اینم از خارجی‌ها یاد گرفتن که کنار هر فست فودی یک بستنی و دسر ارزون می‌ذارن و یک کاری می‌کنن همونجا بشینی و چایی رو هم بخوری و نخو‌ای بر‌ای این کار بری جای دیگه یا اینکه یه وقت نخو‌ای منصرف شی کلا و قیمت هم مناسبه و برخورد هم مناسب‌تر و اکثرا وقت باشه همه یک چایی میزنن.

هر لاهمجون حدود ۸ هزار تومان بود. و اگر دوتا بگیریم قیمتش باز هم با این دلار منطقیه و یک غذ‌ای معروف ترکی رو هم خوردیم و حساب جیب‌مون رو هم نگه می‌داریم.