وقتی جری یانگ و دیوید فیلو، فارغ‌التحصیلان مدرسه استنفورد در سال ۱۹۹۴ نسخه اولیه یاهو را ساختند، این شرکت هیچ رقیب جدی‌ای نداشت. یاهو به‌سرعت به تنها مرورگر در دنیای تازه وب تبدیل شد. یاهو قبل از فیس‌بوک و گوگل، با سرمایه‌گذاری روی پرتال وب و سپس تکنولوژی موتور جست‌وجو به این موفقیت دست یافته بود. این مرورگر قبل از اینکه بتوانیم در رسانه‌های اجتماعی پیام متنی بفرستیم، عکس به اشتراک بگذاریم و توییت کنیم، وجود داشت. جایگاه یاهو در تاریخ اینترنت به نوعی منحصربه‌فرد است؛ برای خیلی از ما یاهو اولین چیزی بود که در وب تجربه کردیم.

 در سال ۱۹۹۶، رقبایی مثل آلتا‌ویستا و اکسایت پیدا شدند، اما هیچ‌وقت نتوانستند یاهو را به چالش بکشند. در دسامبر ۱۹۹۹، ارزش سهام شرکت یاهو به اوج خود رسید و این شرکت را به غول عرصه خودش تبدیل کرد. در اواخر دهه ۹۰ یاهو فراتر از ریشه‌های خود توسعه یافته بود و سرویس ایمیل، چت، گروه‌، بازی و پلت‌فرم وب‌سایت را راه‌اندازی کرد. این شرکت همچنین تلاش کرد خودش را به‌عنوان یک مرورگر اثبات کند. اما وقوع انقلاب دات‌کام یاهو را مجبور کرد صدها کارمند خود را اخراج کند و قیمت سهام آن از ۱۱۹ دلار به ۴ دلار سقوط کرد. همین موقع‌ها بود که گوگل وارد صحنه شد و شرکتی که قرار بود در آینده یاهوی دوم باشد، یاهو را زیر سایه خود آورد. گوگل هر کاری که یاهو انجام می‌داد را سریع‌تر و ارزان‌تر کرد.

بعد از باختن این میدان به گوگل، یاهو تصمیم گرفت بر تبدیل شدن به یک شرکت رسانه‌ای تمام و کمال متمرکز بماند. در سال ۲۰۰۵ یاهو واحد جدیدی را برای راه‌اندازی سرویس‌های فیلم و موسیقی به پرتفوی خود در کنار خدمات دیگری مثل خبر، بازی، ورزش و اطلاعات مالی اضافه کرد. اما همان موقع هم کارشناسان می‌گفتند ماموریت یاهو دقیقا مشخص نیست و به‌راحتی نمی‌توان ماهیت این شرکت را تعریف کرد.

در سال ۲۰۱۷ شرکت مخابراتی ورایزون یاهو را به قیمت بیش از ۴ میلیارد دلار خرید. یکی از دلایل مهم این اقدام ورایزون، سهامی بود که یاهو در شرکت علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چینی داشت. این سهام باعث نجات یاهو در بسیاری از دشواری‌ها شده بود.

درحال‌حاضر کسب‌وکار رسانه‌ای جدید یاهو به نام Oath به یک منبع درآمد مهم برای ورایزون تبدیل شده است. در سه ماه دوم ۲۰۱۸ ورایزون توانست انتظارات درآمدی پیش‌بینی شده را برآورده کند و به ۴۲۰ میلیون دلار درآمد برسد.