راه ارزان خرید کردن  در سفر

شاید بتوان خرید کردن را یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای هر سفر نامید؛ خرید اجناس محلی، خرید کالاهایی که بتوانند بعدا برای شما یادآور روزهای خوش آن سفر باشند، خرید سوغاتی برای کسانی که دوستشان داریم یا حتی خرید مجله و کتاب به زبان اصلی جایی که به آن سفر کرده‌ایم. اما نکته مهم این است که خرید این اجناس، معمولا برای‌تان ارزان تمام نمی‌شوند و می‌توانند هزینه‌های سفر شما را افزایش دهند. اما برای اینکه هم بتوانید خرید کنید و هم در مقدار هزینه صرفه‌جویی کنید، راه‌هایی وجود دارد.

اصلی‌ترین راه اولویت‌بندی است. اگر پیش از شروع سفر یا بعد از بررسی فروشگاه‌ها و اجناسی که قصد خریدشان را دارید، لیستی تهیه و بر اساس آن کالاهای مورد نظر خود را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنید، می‌توانید از خرید چیزهای اضافی خودداری و در ادامه هزینه آن را پس‌انداز کنید. یکی از نکاتی که باید در نوشتن این اولویت‌بندی در نظر بگیرید این است: «از خریدن چیزهایی که می‌توانید در شهر یا کشور خودتان بخرید، خودداری کنید!»

بعد از این اولویت‌بندی و با مشخص شدن کالاهایی که مورد نیازتان است، بهتر است سراغ فروشگاه‌های محلی بروید. فروشگاه‌هایی که مردم بومی منطقه از آنها خرید می‌کنند عموما قیمت مناسب‌تری دارند و همچنین می‌توانید از کیفیت آنها نیز تا حدودی مطمئن باشید. این کار نه‌تنها برای خود شما، بلکه برای کسب و کارهای محلی نیز سودآور است.

حال اگر مایل هستید از فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید نیز خرید کنید، بهتر است به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که تخفیف دارند؛ اما در این میان، فصلی که می‌خواهید در آن سفر کنید را در نظر بگیرید و با توجه به آن، از فروشگاه‌ها خرید کنید. این کار می‌تواند به کاهش هزینه خرید شما کمک کند.  یکی از مواردی که در بین مسافران (خصوصا افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند) بسیار رایج است، خرید از فروشگاه‌های داخل فرودگاه است. این فروشگاه‌ها عموما قیمت‌های بالایی دارند و می‌توانند تا حد خیلی زیادی با بیرون از فرودگاه اختلاف قیمت داشته باشند. پس بهتر است قبل از وارد شدن به فرودگاه، لیست خود را بررسی کنید تا مجبور نباشید از داخل فرودگاه چیزی بخرید.