خدا_رو_شکر_که_هست

اظهارات وزیر جهادکشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره گرانی قیمت گوشت، این هفته در فضای مجازی حسابی سر و صدا به پا کرد. حجتی در پاسخ به دلایل گرانی گوشت گفته بود «خدا را شکر کنیم که گوشت هست.» کاربران فضای مجازی روش پاسخ‌دهی وزیران به مشکلات اقتصادی کشور را مورد انتقاد قرار دادند و البته برخی هم با این جمله، مطالب طنزی در شبکه‌های اجتماعی نوشتند.

  ترکمانچای

محمدجواد ظریف روز دوشنبه درمجلس در انتقاد به کسانی که برجام را ترکمانچای می‌نامند گفت: «ترامپ باید برجام را ترکمانچای بخواند نه شما. چرا دستاوردهای یک ملت را زیر سوال می‌برید؟» اشاره ظریف به منتقدان سرسخت برجام بود که از چندی پیش با فعال کردن هشتگ ترکمانچای، توافق هسته‌ای را به این عهدنامه تشبیه کردند. ظریف در اظهاراتش گفت که وزارت‌خارجه مجری تصمیمات نظام بوده است.

  ونزوئلا

با شروع دور تازه التهابات در ونزوئلا و حمایت آمریکا از رهبر مخالفان این کشور، اخبار و تحولات مربوط به موج اعتراضات اجتماعی علیه دولت مادورو فضای شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها را به تسخیر خود درآورد.اغلب کاربران درباره دخالت آمریکا در امور کشورهای دیگر،نحوه برگزاری انتخابات و نیز درصد مشارکت مردم ونزوئلا نوشتند.

  تولد_جهانگیری

برگزاری جشن تولد معاون اول رئیس‌جمهور در کاخ سعدآباد با واکنش تند مخالفان دولت در فضای مجازی مواجه شد. یکی از کاربران نوشت: «وسط این همه مشکلات و سختی مردم، جهانگیری پاشده رفته سعدآباد جشن تولد گرفته.» حال آنکه سردبیر ماهنامه صنعت و توسعه توضیح داد که دیدار با جهانگیری به‌عنوان مدیرمسوول این ماهنامه، در یک روز غیرکاری بوده است.