حال خوب در درکه

 کاجو

درکه

نزدیکای ساعت یازده به همراه مادرم و دوستم رسیدیم کاجو.

از هر نظر، روز خیلی بدی رو گذرونده بودم امتحانم رو بد داده بودم و چندتا اتفاق خیلی بد هم پشتش افتاده بود و برای اینکه روحیه خودم و مادرم عوض بشه گفتم بریم یک تیستی بکنیم و هوایی بخوریم و کجا بهتر از درکه؟ واقعا طبیعت خوب و هوای خوب و رستوران‌های بی‌تکلفش حال آدم رو بهتر می‌‌کنه.

خلاصه خیلی ناراحت و بی‌حوصله وارد رستوران شدم و دیدم هم باغچه دارن و هم سالن، گفتیم بریم تو سالن، وارد سالن شدیم دیدیم که یه اتاق مانند وی‌آی‌پی دارن که خیلی قشنگ و خوش دیزاین بود.

اونجا نشستیم و گروه موسیقی هم که می‌خوندن و صدا خیلی بلند بود، واقعا باید یک استانداردی برای صدای موزیک رستوران بذارن و تعریف کنن، رستوران با دیسکو فرق داره و صدای بلند و داد زدن و عربده کشیدن هم با هم فرق دارن!

بیرون رفتم که یه چرخی بزنم دیدم خانواده‌هایی که تو وی‌آی‌پی نشستن خیلی حالت خصوصی دارن و خوشم اومد، گاهی ما می‌خوایم بریم بیرون ولی واقعا حوصله جمع رو نداریم و می‌خوایم حریم خصوصی داشته باشیم و کاجو این رو خوب تونسته بود اجرا کنه.

برگشتم و سوپ و سالادمون اومد، سوپ رو گفتم هرچی خوبه بیارید و گفتن سبزیجات میاریم اما قارچ آوردن! حوصله نداشتم غر بزنم و حوصله هم نداشتم پس بفرستم! لذا همونو خوردم. اولین قاشق رو که خوردم باور نمی‌کنید اما روحیه‌ام عوض شد، خیلی خوشمزه بود، خیلی هم بامزه بود ظاهرش، یه دیگچه از نون که توش سوپ ریخته بودن، خلاصه سوپ خوشمزه رو خوردیم و رفتیم سراغ سالاد.

سالاد هم همون سسی رو داشت که من عاشقش هستم و خیلی خوشمزه بود، اینجا هم این سس ترکیب اصلی‌اش خردل، سرکه سفید و روغن زیتونه. سالادش هم خوشمزه بود و کم‌کم حالم جا اومد.

خلاصه کلا روحیه‌ام عوض شد و به مهماندار گفتم شام رو بیرون می‌خوریم چون صدا زیادی بلند بود. برای شام رفتیم داخل باغچه و نشستیم، نوشیدنی‌هامون اومد، آلبالو، موهیتو و لیموناد که لیموناد به‌نظر طبیعی و با مواد افزودنی کم بود.

غذاها هم به‌موقع اومد، انصافا غذاها همه خوشمزه بود، من که کباب قفقازی داشتم گوشتش عالی بود ر برنج کنارش هم متفاوت و البته وسوسه‌برانگیز بود.

تی‌بون استیک هم خیلی عالی طبخ شده بود با کمی سبزیجات کنارش که اونم پسندیدیم.

ماهی سالمون هم طبخش بد نبود. حجم‌اش به نسبت خیلی جاها زیاد بود و کلی سبزیجات خوش‌طعم کنارش داشت.

خلاصه کاجو به‌نظر من می‌تونه جزو خوب‌های درکه باشه، قلیون و اینها هم داشت که ما تو این زمینه صاحب‌نظر نیستیم.