لپ‌تاپ‌هایی با حمل آسان

  هوآوی Matebook D

هوآوی میت بوک دی، لپ‌تاپی سبک است که می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان و خبرنگاران دانست.

هوآوی Matebook D، نسخه کوچک Huawei Matebook X Pro است و قیمت آن از ۷۳۵ دلار شروع می‌شود. مشخصات فنی این لپ‌تاپ با این قیمت در مقایسه با لپ‌تاپ‌های هم‌رده امتیازاتی دارد.بدنه فلزی این لپ‌تاپ با ظرافت خاصی طراحی شده و ضخامت آن فقط ۹/ ۱۶ میلی‌متر است. مانیتور ۶/ ۱۵ اینچی این مدل حاشیه بسیار باریکی در حدود ۶ میلی‌متر دارد که می‌توان از این حیث هوآوی Matebook D را دارای مانیتور شبه FullView با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دانست. وب‌کم این مدل مانند برادر بزرگ‌ترش یعنی میت بوک ایکس پرو از نظرها پنهان نشده و در بالای مانیتور جای گرفته است.صفحه کلید این مدل برای استفاده روزمره و تایپ طولانی‌مدت با کیفیت خوب آن شما را خسته نخواهد کرد. به علاوه سنسور اثر انگشت با دکمه روشن کردن لپ‌تاپ با هم در این مدل هم تلفیق شده است. تاچ پد لمسی این مدل با اندازه بزرگی طراحی شده که این امر به کاربران امکان می‌دهد همه نیازهای خود را بدون اتصال موس به لپ‌تاپ، تنها با تاچ پد بزرگ آن برطرف کنند.

علاوه بر ظاهر، شاید بهترین بخش طراحی این است که این دستگاه واقعا سبک‌وزن است و برای کسانی که همیشه در حال حرکت هستند، گزینه مناسبی است. وزن ۹/ ۱ کیلوگرمی این لپ‌تاپ به شما امکان می‌دهد که به راحتی آن را همه جا همراه خود داشته باشید. البته هوآوی میت بوک دی یک مدل ۱۴ اینچی با وزن ۴/ ۱ کیلوگرم نیز دارد. این دستگاه از دو درگاه USB ۲.۰، یک درگاه HDMI، یک جک هدست ۵/ ۳ میلی‌متری و یک درگاه Type-C برای شارژ دستگاه بهره می‌برد.هوآوی برای این لپ‌تاپ میان رده گزینه‌های متفاوت پردازشی را در نظر گرفته که کاربران بسته به نیاز خود می‌توانند یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنند. پردازنده‌های Core i۵ و Core i۷ هفت نانومتری اینتل در کنار هاردهای ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت SSD و رم‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی گزینه‌هایی است که هوآوی برای علاقه‌مندان این مدل در نظر گرفته است.

  لپ‌تاپ لنوو یوگا اس ۹۴۰ با چاشنی هوش مصنوعی

لپ‌تاپ لنوو یوگا اس ۹۴۰ (Lenovo Yoga S۹۴۰) با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی و نمایشگر کم‌حاشیه از جمله لپ‌تاپ‌هایی است که در سال جدید معرفی شده است.این لپ‌تاپ جدید لنوو به نمایشگری لبه‌به‌لبه با شیشه‌ای منحنی روی آن مجهز شده است و می‌تواند کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش کند.

لنوو یوگا اس ۹۴۰، نمایشگری ۹/ ۱۳ اینچی و IPS LCD با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد و در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود: نسخه ارزان‌تر با نمایشگر ۱۰۸۰p، شدت روشنایی ۴۰۰ نیت و فناوری Dolby Vision و همین‌طور نسخه گران‌تر با نمایشگر HDR۴۰۰ ۴K و شدت روشنایی ۵۰۰ نیت. در حقیقت، این نخستین لپ‌تاپی است که با نمایشگر ۱۶:۱۰ در مقابل کاربران قرار می‌گیرد. همچنین با ۲/ ۱ کیلوگرم وزن و ۲/ ۱۲ میلی‌متر ضخامت، ما با یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا نیز روبه‌رو هستیم. یکی از مواردی که به سازندگان اجازه داد حاشیه‌های نمایشگر را کاهش دهند، اضافه کردن یک بخش اضافی به بالای صفحه نمایش و تعبیه وب‌کم در آن بخش است.

می‌توان لپ‌تاپ جدید لنوو را با یکی از پردازنده‌های Core i۵ یا Core i۷ خریداری کرد. از آنجا که یوگا اس ۹۴۰ یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست، نباید در انتظار کارت‌های گرافیک بسیار قدرتمند در آن باشید. نسخه پایه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه NVMe PCIe ارائه می‌شود و سفارش دستگاه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و هارد ۲ ترابایتی امکان‌پذیر است.اسپیکرهای لپ‌تاپ لنوو یوگا اس ۹۴۰ از فناوری Dolby Atmos قدرت می‌گیرند. همچنین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این لپ‌تاپ آن را جذاب کرده است. به‌عنوان مثال، زمانی که لپ‌تاپ خود را رها می‌کنید، سنسورهای هوش مصنوعی به‌صورت خودکار آن را قفل خواهند کرد. هنگام مکالمه تصویری نیز هوش مصنوعی با حذف نویزها، نقشی پررنگ را ایفا خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این لپ‌تاپ می‌توان به دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره، دو پورت Thunderbolt ۳ USB-C و ادغام دستگاه با دستیارهای دیجیتالی آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا اشاره کرد. لنوو یوگا اس ۹۴۰ از بهار ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلار در چین عرضه می‌شود.