انتخاب از میان بهترین نمایشگرهای هوشمند

اکوشو آمازون (نسل دوم): اگرچه آمازون نخستین شرکتی بود که نمایشگرهای هوشمند را عرضه کرد، اما این محصول بیشتر با نسل دوم شناخته شد و مورد استقبال قرار گرفت. اکوشویی که مجهز به نمایشگر ۱۰ اینچی فول HD و سیستم صوتی ارتقایافته‎ای است. از دو طرف دستگاه صدا را پخش می‌کند و در مقایسه با نسخه قبلی سیستم صوتی و تصویری بهتری دارد. این محصول اوایل اکتبر ۲۰۱۸ و با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه شد. اکوشو جدید در دو رنگ مشکی و سفید موجود است و می‌توان آن را به‌خوبی با دکور آشپزخانه یا منزل هماهنگ کرد. استفاده از هشت میکروفن در این دستگاه و همچنین به‌کارگیری الگوریتم شنوایی پیشرفته باعث شده اکوشو به‌خوبی صدای کاربر را از تمام نقاط اتاق بشنود. در قسمت بالای دستگاه هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که از آن برای تماس‌های تصویری استفاده می‌شود. وزن این نمایشگر حدود ۱۷۰۰ گرم است و از طریق وای‌فای و بلوتوث قابلیت اتصال دارد. با اینکه این نمایشگر نمی‌تواند با تلویزیون‌ K۴امروزی رقابت کند؛ اما برای مشاهده ویدئو موزیک‌ها در آشپزخانه کاملا مناسب است. ضمنا آمازون در اکوشو جدید از هاب «زیگ‎بی» استفاده کرده که امکان شناسایی و اتصال به دستگاه‌های هوشمند اطراف را می‌دهد و همچنین به‌وسیله سیستم مکالمه دوطرفه آن هم می‌توان اکوشو را به دوربین‌های نظارتی متصل کرد. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که به دنبال جدیدترین سیستم‌های هوشمند منزل هستند، بسیار جذاب باشد. تنها نقطه ضعف این محصول آمازون، عدم دسترسی آن به سایت یوتیوب است که گوگل آن را مسدود کرده و به این ترتیب، کاربران نمی‎توانند با فرمان صوتی آن را اجرا کنند.

فیس‌بوک پرتال پلاس: شرکت فیس‌بوک که معمولا به‌عنوان غول شبکه اجتماعی شناخته می‌شود، با تولید نخستین گجت خود تصمیم گرفت رقابت با سایر غول‌ها را در میدان جدیدی تجربه کند. نمایشگر هوشمند پرتال پلاس که دروازه ورود این شبکه اجتماعی محبوب به عرصه رقابتی جدید است، در نوامبر سال ۲۰۱۸ با قیمت ۳۵۰ دلار عرضه شد. بارزترین ویژگی‎ این محصول جدید، صفحه ۶/ ۱۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل آن است که باعث می‎شود بیش از سایر رقبا به نظر‌ آید. این قابلیت در کنار فناوری‌ هوش مصنوعی به‌کاررفته، برقراری تماس‌های ویدئویی را برای کاربران ساده‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌کند. وزن این محصول ۳۳۰۰گرم است و امکان استفاده از سرویس‌های اسپاتیفای، پاندورا یا «فیس‌بوک واچ» را فراهم می‌کند. این نمایشگر از طریق اپ فیس‌بوک مسنجر تماس ویدئویی آغاز می‌کند. دوربین هوشمند این دستگاه‌ها می‌تواند به‌صورت خودکار روی سوژه‌های مختلف بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کند تا همه‌ آنهایی که در اتاق نشسته‌اند، در کادر تصویر قرار بگیرند. فناوری صدای هوشمند، توانایی این را دارد که نویز محیط اطراف را کاهش دهد و صدای گوینده را برای دستیابی به کیفیت بیشتر تقویت کند. همچنین پرتال پلاس به همراه دو بلندگوی چهار اینچی با قابلیت پخش محتوای صوتی ۲۰ واتی عرضه شده و مجهز به چهار میکروفن است که و قادرند تمام اصوات ۳۶۰ درجه‌ اطراف گجت را ضبط کند. همچنین کاربر می‌تواند برای حفظ حریم شخصی خود، به‌سادگی و با یک ضربه روی نمایشگر، دوربین را خاموش و میکروفن را قطع کند. این دستگاه از طریق وای‌فای و بلوتوث قابلیت اتصال دارد.

گوگل هوم هاب: همزمان با عرضه نسل دوم اکوشو آمازون، گوگل نیز نمایشگر هوشمند خود را معرفی و عرضه کرد؛ نمایشگری که دوربین نداشت. دلیل سازنده‌اش برای حذف این ویژگی حفظ حریم خصوصی کاربران است. اما برای طرفداران یوتیوب بهترین گزینه است که به راحتی با یک فرمان صوتی به آن دست پیدا کنند و اشتراک ۶ ماهه سرویس یوتیوب پرمیوم نیز به همراه آن ارائه می‌شود. قابلیت Ambient EQ با استفاده از حسگر و الگوریتم‌های ویژه رنگ‌های نمایش داده‌شده را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند. در عین حال نمایشگر در شب‌ها به‌طور خودکار خاموش می‌شود. در بحث سخت‌افزارها هم گوگل اعلام کرده که هوم‌هاب به اسپیکرهای فول رنج مجهز شده و از شبکه‌های وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این محصول که یک صفحه نمایش ۷ اینچی دارد، در چهار رنگ سبز، صورتی، خاکستری و سفید عرضه می‌شود. نمایشگر هوشمند گوگل ۴۸۰ گرم وزن دارد و قیمت آن ۱۴۹ دلار است. گوگل هوم‌هاب مواقع بیکاری، در نقش یک تابلوی عکس عمل می‌کند و به لطف گوگل فوتو جدیدترین تصاویری که با موبایل خود می‌گیرید نیز روی آن همگام‌سازی شده و نمایش داده می‌شود. حتی با مشخص کردن افراد موردنظر، این سیستم با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی می‌تواند عکس‌هایی را که این افراد در آنها حضور دارند تشخیص دهد و با استفاده از این عکس‌ها، آلبوم‌هایی را برای این گجت ایجاد کند.