جنرال‌موتورز در سال‌های اخیر بحرا‌ن‌هایی را پشت‌سر گذاشت؛ اما توانست به مسیر اصلی خود برگردد. پس از پشت‌سر گذاشتن شرایط ورشکستگی طی بحران اقتصادی ۲۰۰۸، این شرکت ساختار خود را تغییر داد و هنوز ۲۲۰ هزار نیروی کار دارد. همچنین کیفیت خودروها بار دیگر بالا رفته و فرهنگ آن در حال تغییر است.

مری بارا، مدیر عامل جنرال‌موتورز کاملا می‌داند که کسب‌وکار خودرو در حال تغییر است و مردم (به‌خصوص در شهرها) به جای خرید خودرو، به تاکسی‌های اینترنتی، خودروهای برقی و در آینده‌ای نزدیک خودروهای بدون راننده روی می‌آورند. جنرال‌موتورز تحت‌مدیریت بارا توانسته هر چیزی را که برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در چنین چشم‌اندازی از آینده حمل و نقل لازم است، ایجاد کند یا به‌دست آورد.

برای جنرال‌موتورز که بیشترین سود خود را از فروش کامیون و خودروهای شاسی‌بلند به مناطق خارج شهر و حومه به دست می‌آورد، این یک فرصت بزرگ است.

در سال ۲۰۰۴ آنها اولین پیک‌آپ برقی دوگانه را تولید کردند. فرآیند تولید خودروهای تمام برقی هم از دهه ۹۰ میلادی شروع شد که در سال ۲۰۱۰ به معرفی شورولت ولت (Chevrolet Volt) منجر شد. جنرال‌موتورز طرح تولید ناوگانی از اتومبیل‌های خودران را هم شروع کرده است. در سال ۲۰۱۷ این شرکت تولید یک مدل شورولت خودران برقی را در همکاری با استارت‌آپ Cruise Automation (که در سال ۲۰۱۶ تملک آن را به دست آورده بود) پایه‌ریزی کرد. علاوه‌بر فروش سنتی خودرو، این شرکت به روش‌های مدرن هم روی آورده است. در سال ۲۰۱۶، جنرال‌موتورز، برنامه ماون (Maven) را راه‌اندازی کرد تا به راننده‌هایی که می‌خواهند در سرویس تاکسی اینترنتی کار کنند، خودرو کرایه دهد. این برنامه از آن زمان به ۱۷ شهر مختلف توسعه پیدا کرده و بر مبنای اقتصاد گیگی، امکان تاکسیرانی اینترنتی و کرایه خودرو را فراهم کرده است. جنرال‌موتورز علاوه‌بر شبکه خودش با شرکت‌ لیفت هم همکاری می‌کند تا تکنولوژی خود را در میان مصرف‌کنندگان بیازماید. این شرکت قصد دارد تا پایان امسال، اتومبیل‌های خودران را وارد شهرهای بزرگ کند.

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جنرال‌موتورز چین است. در واقع جنرال‌موتورز پرفروش‌ترین خودروساز خارجی در چین محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۷ مصرف‌کنندگان چینی مدل بیوک را بیشتر از هر مدل خارجی دیگری خریداری کردند. همچنین جنرال‌موتورز سه برند خودرو را صرفا مخصوص بازار چین تولید کرده است.