جست‌وجوی  امکانات رایگان در سفر

شناخت کامل نسبت به امکانات موجود در مقصد گردشگری و سرویس‌های اینترنتی موجود می‌تواند به شما در کم کردن هزینه کمک کند. در سال‌های گذشته شبکه‌های اجتماعی خرید و فروشگاه‌های با تخفیف در جهان رشد چشمگیری داشته است؛ برای مثال فروشگاه‌هایی که امروزه در ایران نیز به وفور یافت می‌شوند و با فروش بن تخفیف سینما، استخر، موزه، کلینیک‌ها و امکانات دیگر، سرویس‌دهی به مشتریان را ارزان‌تر می‌کنند. از طرفی اینترنت تقریبا در همه جا در دسترس است و افراد می‌توانند به راحتی در هر جایی که هستند به این نوع فروشگاه‌ها دسترسی داشته باشند. به همین جهت استفاده از این گزینه در هر نقطه‌ای از جهان که قصد سفر به آن را دارید امکان‌پذیر است و می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد. علاوه بر کاهش هزینه، این کار باعث می‌شود در وقت صرفه‌جویی کنید؛ چرا که نیازی نیست به‌صورت حضوری بلیت تهیه کنید و در صف منتظر بمانید. این نوع فروشگاه‌ها عموما برای مشتریان وفادار خود مزایای ویژه‌ای هم در نظر می‌گیرند؛ می‌توانید با استفاده منظم از این امکان، به‌عنوان مشتری وفادار شناخته و از تخفیف بیشتری بهره‌مند شوید.

استفاده از امکانات رایگانی که در مقاصد گردشگری وجود دارد یکی دیگر از راه‌های کم کردن هزینه است. موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری محلی گاهی اوقات روزهایی را به‌عنوان روز بازدید رایگان اعلام می‌کنند. می‌توانید پیش از آغاز سفر این اطلاعات را به دست آورید و در طول سفر از بازدید رایگان بهره‌مند شوید. همچنین در بعضی شهرها تورهای پیاده‌روی به همراه یک راهنما به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. همراه شدن با این افراد علاوه بر کاهش هزینه، فرصت آشنا شدن با مردم محلی و افراد خارجی، نقاط مختلف شهر و جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده را به شما می‌دهد.

همان‌طور که در مقالات قبلی اشاره شد، کار کردن می‌تواند در کاهش هزینه به شما کمک کند. در این بخش نیز به این موضوع اشاره می‌کنیم. بعضی هاستل‌ها و مکان‌های اقامتی وجود دارند که در ازای یکی از مهارت‌های شما مثل آشپزی یا تمیز کردن اتاق‌ها، خدماتشان را به‌صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارند. این یکی از بهترین و ایمن‌ترین راه‌ها برای کاهش هزینه در سفر است.