گام_دوم_انقلاب

پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم  انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد، کاربران در فضای مجازی به تبیین این پیام تاریخ‌ساز پرداختند. وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد، یکی از اقدامات گام دوم انقلاب را پایان دادن به مسوولیت و تاثیرگذاری نااهلان غربگرا و نامحرمان نفوذی دانست. برخی از کاربران هم تحقق گام دوم انقلاب را بدون وحدت ملی و احترام و آشتی میسر ندانستند.

  استیضاح_روحانی

انتشار اخباری درباره جمع‌آوری امضا از سوی برخی از تندروهای مجلس برای استیضاح رئیس‌جمهور، طی روزهای گذشته واکنش‌های زیادی در جمع کاربران فضای مجازی ایجاد کرد.کاربران مجازی موافق استیضاح معتقدند این حداقل کاری است که می‌شود در قبال رئیس‌جمهور به خاطرعدم برخورد با بیکاری و سوءمدیریت در کنترل قیمت کالاها انجام داد. اما مخالفان، استیضاح رئیس‌جمهور در شرایط فعلی را هزینه‌های بیهوده از جیب خانه ملت عنوان کرده‌اند.

  بدهی_قالیباف

اظهارات قالیباف در برنامه تلویزیونی بدون توقف مبنی بر تکذیب هرگونه بدهی در دوران مسوولیت خویش در شهرداری تهران، موجی از واکنش‌های انتقادی به خصوص از سوی اعضای شورای شهرپنجم به راه انداخت.شهربانو امانی در توییتی با انتشار فیلم تجمع پیمانکاران شهرداری در دوران قالیباف برای دریافت مطالباتشان نوشت « این تنها یکی از صدها موردی است که سخنان آقای قالیباف در مورد عدم بدهی را آشکارا نقض می‌کند.»

  حسینیه_ارشاد

ممانعت از ورود پیکر همسر دکترعلی شریعتی به حسینیه ارشاد این هفته حسابی حاشیه‌ساز شد.کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که چهل سال پس از انقلابی که با نام شریعتی پیوند خورد، حاضران در آیین تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوى را به حسینیه ارشاد راه ندادند. احسان شریعتی در این مراسم گفت «حسینیه ارشاد تنها یک ساختمان است؛ نهاد حسینیه ارشاد اما در دل میلیون‌ها ایرانی بنا شده است.»