HP، گوگل قرن گذشته

معروف‌ترین و موفق‌ترین محصول HP که پرینتر LaserJet بود در سال ۱۹۸۲ تولید شد. یک سال پس از آن، درآمد سالانه شرکت به ۹/ ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافت و تعداد پرسنل هم ۹۵ هزار نفر شد.

HP با انتصاب‌های مناسب توانست انقلاب دات‌کام را به سلامت پشت‌سر بگذارد. در سال ۲۰۰۸ شرکت خدمات تکنولوژی «الکترونیک دیتاسیستم» را به ارزش ۹/ ۱۳ میلیارد دلار خرید تا بتواند با IBM رقابت کند.  در سال ۲۰۱۵ HP به دو بخش HP Inc و HPE تقسیم شد تا بخش اول، فعالیت هسته‌ای شرکت را در حوزه کامپیوترهای شخصی و پرینتر ادامه دهد و بخش دوم در تامین کامپیوترهای سرور، تجهیزات شبکه، پردازش داده، نرم‌افزار و به‌طور کلی زیرساخت‌های IT فعالیت کند. به این ترتیب، HP یک سفر بازآفرینی را آغاز کرد. این سفر با چشم‌اندازی برای ایجاد تکنولوژی‌های شگفت‌انگیز و استقبال از ایده‌ها و روش‌های جدید برای تغییر در بازار شروع شد. برای این کار یک تیم مدیریت باتجربه تشکیل شد تا یک استراتژی کسب‌وکار تازه و کاملا متمرکز مبتنی بر سه رکن زیر طراحی شود:

 حفظ هسته کسب‌وکار. HP سال‌ها رهبر جهانی سیستم‌های شخصی و پرینتر بوده و کاملا از این کسب‌وکار هسته‌ای خود دفاع می‌کند. نوآوری مداوم باعث می‌شود محصولات و راهکارها تازه بمانند و متناسب با تقاضای مشتری باشند. به‌عنوان مثال، HP در عرضه پرینتر برای دفاتر کاری، طیف جدیدی از ابزارها مثل پرینتر جوهری، لیزری و رنگی را معرفی کرد. در سیستم‌های شخصی هم HP محصولات تجاری نوآورانه‌ای مثل نوت‌بوک Elitebook Folio و لپ‌تاپ Zbook را معرفی کرد.

 تسخیر رشد. سود حاصل از کسب‌وکار هسته‌ای HP به این شرکت امکان داده در بازارهای موازی هم به دنبال رشد این سود باشد. توافق ۰۵/ ۱ میلیارد دلاری برای خرید کسب‌وکار پرینتر شرکت سامسونگ، نمونه‌ای از این ولع رشد است.

 ساختن آینده. HP سابقه‌ای غنی در نوآوری و ایجاد دسته‌بندی‌های جدید دارد و این کار را با سرمایه‌گذاری استراتژیک روی آینده انجام می‌دهد. لابراتوارهای HP نماد دیدگاه بلندمدت این شرکت هستند و یکی از برجسته‌ترین لابراتوارهای تحقیقاتی شخصی در دنیا محسوب می‌شوند که بیش از ۵۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.  به‌طور کلی، HP همواره بر ساده‌سازی تجربیات تکنولوژی برای کلیه مشتریان خود متمرکز بوده است؛ از مصرف‌کنندگان فردی گرفته تا بزرگ‌ترین بنگاه‌های کسب‌وکار دنیا.