بخارای بی بخار

رستوران بخارا

جردن

خب عید و تعطیلات که می‌شه احساس لارج بودن و ولخرجی همه‌گیر می‌شه و در این ایام من فقط دنبال لاکچری بازی هستم‌ و گشتم اینجا رو پیدا کردم که با حضرت دوست بریم و دلی از عزای هرچه نکوست دربیاریم!

رفتیم و خب جای پارک بد نبود اما راحت هم نبود.

داخل که شدیم گفتیم شاید اشتباه اومدیم، نمایشگاه وسیله‌های سنتی‌ای چیزیه!

بعد دیدیم که نه همون رستوران بخاراست که ما تنها مشتری‌اش هستیم!

حالا خسته‌ و گرسنه هستیم و‌ منم طبق معمول سرم درد می‌کنه، کی حال داره بره جای دیگه!

بعد نشستیم و سفارش دادیم.

من رفتم سرویس بهداشتی که خوب و تمیز و دوست‌داشتنی بود. دم رفتن به مهماندار گفتیم اگر ژلوفن داره بیاره، و ایشونم دم غذا آوردن اطلاع دادن که نداریم! از همین تریبون از ایشون تشکر می‌کنم! سرعت عمل، سرویس‌دهی و هم‌دردی‌شون عالی بود.

بعد غذا رو سفارش دادیم و منتظر شدیم تا برا‌مون بیارن. منو رو نگاه کردیم‌ و تصمیم گرفتیم که یک غذا و یک پیش‌غذا و نوشیدنی مخصوص بخارا رو سفارش بدیم.

خب پیش غذا بد نبود، یک سالاد ساده و معمولی‌ای بود.

غذا که کلی پولش رو دادیم ‌و مهماندار هم تایید کرد که خوبه، قورمه پلو بود (پلو ماهیچه) روی ظرف رو با یه خمیری پوشونده بودن و گذاشته بودن تو فر که ما رو کلی هیجان‌زده کرد و درش رو که باز کردیم یک بوی بدی از گوشت زد به دماغم که، منی که عاشق گوشت هستم نتونستم بخورم و اصلا خوشم نیومد.

به هر قیمت که نباید یک غذای جدید ارائه بدیم! گوشت عزیز و برنج دلپذیر رو با کلی مغز و ادویه مطلوب زدن بهم و یک چیز افتضاح درست کردن و گذاشتن جلوی مشتری!

هرچیز خوشمزه که خوب در نمی‌یاد! من خودم به بار یک مقبوله پلویی درست کردم که یک کیلو آجیل و یک تپه گوشت ریختم توش و مزه‌اش به انگشت کوچیکه استانبولی هم نمی‌رسید اما خب منم دیگه برای خودمون هم نپختمش که حالا بخوام بزارم جلوی کسی و مشتری!

نوشیدنی بخارای بیست تومنی‌شون هم خیلی بی‌مزه بود.

کلا این حرف رو تا حالا در مورد هیچ رستورانی نزدم اما بخارا بودنش چه فایده‌ای داره؟ مشتری هم که نداره، من جای مدیرش باشم جمع می‌کنم و صحنه‌رو برای جوان‌تر‌ها خالی می‌کنم!