موبایل‌هایی روی مچ

ساعت‌های هوشمند هوآوی واچ GT

شرکت هوآوی برای حضور پر رنگ‌تر در بازار هوشمند ساعت دو مدل جدید با امکانات بیشتر به نام (HUAWEI WATCH GT) اضافه کرده‌ است. این ساعت‌های معرفی شده ظاهری شبیه به ساعت‌های کلاسیک دارند، دو هفته باتری‌شان عمر می‌کند و توانایی ردیابی و صحت و سلامت کاربر را دارد. هوآوی دو مدل جدید هوآوی واچ GT اکتیو (Active) و الگنت (Elegant) معرفی کرده است.علاوه بر جنس فوق‌العاده بند و بدنه، این دو مدل جدید نیز در اندازه قاب ساعت هم ارتقا یافته‌اند و انتخاب خوبی برای کسانی است که مرتبا به سفر می‌روند یا در فضای باز دست به ماجراجویی می‌زنند.صفحه مدل Active همان صفحه ۴۶ میلی‌متری مدل‌های WATCH GT Classic و WATCH GT Sport است، درحالی‌که نسخه Elegant دارای صفحه‌ای است کوچک‌تر به اندازه ۴۲ میلی‌متر و از جنس سرامیک است که جلوه زنانه‌تری دارد.

دویدن، شنا کردن و دوچرخه‌سواری به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردشان (کمک به مردم در طول ورزش) محبوب هستند. هوآوی واچ GT حالت Triathlon (ورزش سه‌گانه) را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های جدید به خود اضافه کرده تا تجربه بهتری از ورزش کردن به شما منتقل شود. در حالت Triathlon، از سه نوع ورزش از جمله شنا در آب‌های آزاد، دوچرخه‌سواری و دویدن در فضای باز پشتیبانی می‌شود. این ساعت هوشمند می‌تواند تمام فعالیت‌ها و تمام دستاوردهای ورزش سه‌گانه، از جمله زمان عبور از منطقه گذار را ثبت کند. اطلاعات مربوط به شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری به خوبی ثبت می‌شوند و سپس با تجزیه و تحلیل این اطلاعات به شما کمک می‌شود تا موثرتر و کارآمدتر ورزش کنید. به نقل از سایت جی‌اس‌ام آرنا هوآوی پس از اولین رونمایی، بیش از یک میلیون Huawei Watch GT فروخته است. به گزارش زد نت هم این ساعت هوآوی یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمندی است که می‌شود با قیمت مناسب ۲۰۰ دلار تهیه کرد.

ساعت هوشمند نوبیا آلفا

اما شرکت نوبیا هم اخیرا از یک ساعت هوشمند به نام نوبیا آلفا (Nubia Alpha) رونمایی کرده است.  قطار توسعه‌ ساعت هوشمند، ردیاب تناسب اندام با سرعت بسیار زیادی درحال‌حرکت است و در این رهگذر نوبیا نیز یک ساعت جدید هوشمند معرفی کرده است. آلفا را می‌توان یک موبایل هوشمند به شکل یک ساعت هوشمند دانست که روی مچ دست شما قرار می‌گیرد. البته ساعت‌های هوشمندی در بازار وجود دارد که برخی از قابلیت‌های یک گوشی موبایل را با روش‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. اما نوبیا آلفا را می‌توان یک گوشی هوشمند کامل روی مچ دانست که هیچ ساعت دیگری توانایی‌های آن را ندارد.

ساعت هوشمند نوبیا Alpha از یک نمایشگر منعطف ۴ اینچی بهره می‌برد که ارائه‌کننده‌ نسبت ابعاد ۳۶:۹ است. این نمایشگر برای استفاده دور مچ دست شما خم شده و نقش یک ساعت هوشمند را ایفا می‌کند و زمانی که از آن بدون بستن آن دور دستتان استفاده کنید، آلفا یک نمایشگر صاف همانند آنچه در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود را همراه یک نسبت ابعاد بلند ارائه می‌کند. رابط کاربری یکی از نقاط قوت این ساعت هوشمند شناخته می‌شود. نوبیا رابط کاربری سفارشی AlphaOS با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی AIM را برای این دیوایس طراحی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون لمس صفحه و با حرکات دست خود، از آلفا استفاده کنند. علاوه بر این آلفا از پردازنده‌ اسنپدراگون ویر ۲۰۱۱ همراه با یک گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. حافظه‌ داخلی آن نیز ۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. نکته‌ جالب، حضور یک دوربین در کنار قاب نمایشگر دیوایس است. این یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/ ۲.۲ است که نمونه تصاویر دیده شده از آن نویدبخش طراحی دوربین باکیفیتی (به اندازه‌ یک ساعت هوشمند) است. جدا از قابلیت‌های موبایلی این ساعت، نوبیا آلفا از تمام ویژگی‌هایی که انتظار حضورشان در یک ساعت هوشمند/ ردیاب سلامتی دارید، بهره‌مند است. از جمله آنها می‌توان به سنسور ضربان قلب، ردیاب خواب و گام شمار اشاره کرد. همچنین این دیوایس در دو نسخه‌ بلوتوثی و سیم‌کارت خور عرضه خواهد شد. نوبیا آلفا از طراحی خوبی برخوردار است، صنعت گوشی‌های هوشمند از سمت نمایشگرهای کوچک به سمت نمایشگرهای بزرگ حرکت کرده است. گوشی‌های هوشمند ۴ اینچی تقریبا دیگر منقرض شده‌اند، بنابراین ما نمی‌توانیم به آلفا به چشم یک گوشی هوشمند نگاه کنیم. در واقع این وسیله  یک ساعت هوشمند،ردیاب تناسب اندام غنی از قابلیت‌های موبایلی است که دور مچ دست شما می‌پیچد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

11 (1)