دیدار با بزرگ‌ترین  موزه ایالات متحده

موزه متروپولیتن که با نام کوتاه‌شده The Met نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین موزه ایالات متحده است. متروپولیتن در سال ۱۸۷۰ با هدف وارد کردن هنر و آموزش آن به جامعه آمریکا شروع به کار کرد و برای اولین بار در ۱۸۷۲ برای بازدید عموم بازگشایی شد. این موزه در سال ۲۰۱۸ با حدود هفت میلیون بازدیدکننده از سه منطقه آن به‌عنوان سومین موزه هنر پربازدیدکننده معرفی شد. در متروپولیتن حدود دو میلیون اثر از دوران باستان تا امروز وجود دارد که در ۱۷ دپارتمان مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

از آثار مشهور این موزه می‌توان به فرش قالی قوبا اشاره کرد که به سال ۱۸۰۰ میلادی مرتبط می‌شود. همچنین مجسمه مسیح مصلوب که به سال ۱۳۰۰ میلادی بازمی‌گردد در این موزه قرار گرفته است.

در زیر به چند دپارتمان مشهور این موزه اشاره می‌کنیم:

 دپارتمان هنرهای قاره آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا: در ابتدای کار این موزه، بخشی برای هنرهای آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا در نظر گرفته نشده بود. در سال ۱۹۶۹ نلسون راکفلر مجموعه‌ای شامل ۳ هزار اثر به این موزه اهدا کرد و این بخش راه‌اندازی شد. ماسک بنین که مجسمه‌ای از چهره مادر ایدیا است و به قرن شانزدهم و دوره امپراتوری بنین در نیجریه مربوط می‌شود، در این بخش قرار دارد.

 دپارتمان هنر آسیا: این بخش موزه میزبان بیش از ۳۵ هزار اثر از هنر آسیا است. این تعداد تقریبا کامل‌ترین و جامع‌ترین میزان در آمریکا است. یکی از شاخص‌ترین آثار این بخش تندیس برنزی پادشاه رقص یا ناته‌راجه یکی از ایزدهای دین هندو است.

 هنر مصر: بیشتر آثاری که در این بخش از موزه قرار دارند از مجموعه‌های شخصی به موزه اهدا شده‌اند. نزدیک به ۲۶ هزار اثر متفاوت از دوره‌های مختلف در بخش هنرهای مصر موزه متروپولیتن وجود دارند. از آثار مشهور این بخش می‌توان به مجسمه یک اسب آبی اشاره کرد که به سال ۱۸۷۸ پیش از میلاد مربوط است، نقاشی سحرگاه سپتامبر که توسط پل امیل شاباس در سال ۱۹۱۱ کشیده شده است و چندین مومیایی مربوط به ادوار مختلف فرعون‌ها نیز در این بخش قرار دارند.

 نقاشی‌های اروپایی: مجموعه نقاشی‌های اروپایی موزه چیزی در حدود ۱۷۰۰ نقاشی را در خود جای داده است.

 هنر اسلامی: موزه متروپولیتن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنرهای اسلامی را میزبانی می‌کند.

این موزه همچنین مجموعه‌هایی دارد که براساس مکان جغرافیایی تقسیم‌بندی نشده‌اند. از این مجموعه‌ها می‌توان به مجموعه سلاح‌ها، لباس‌ها، چاپ و نقاشی، هنرهای مربوط به قرون وسطی، سازهای موسیقی، هنر مدرن، عکس و مجموعه دیجیتالی اشاره کرد.