مادرم_ایرانی_است

پس از ۱۵ سال تلاش فعالان حقوق کودکان و زنان، این هفته بهارستان‌نشینان تصمیم گرفتند تا کلیات لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی را به تصویب برسانند. خبری خوش برای ۱۵۰ هزار کودک بدون تابعیت ایرانی که موجب شد هشتگ‌های #مادر_ایرانی و #تابعیت در فضای مجازی فعال شود و مورد حمایت بسیاری از کاربران قرار گیرد.

  بهنام_صفوی

روز دوشنبه با درگذشت بهنام صفوی یکی از خوانندگان محبوب پاپ کشورمان که به پسر مودب موسیقی معروف بود هشتگی با نام وی در فضای مجازی به راه افتاد که کاربران با یادآوری برخی از آهنگ‌های این خواننده و نیز پخش آن، برای شادی روح آن مرحوم طلب مغفرت کردند. بهنام صفوی در ۳۶ سالگی به دلیل بیماری سرطان که چند سالی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، به رحمت خدا رفت.

  افطاری_سیاسی

همچون سال‌های گذشته با شروع ماه مبارک رمضان و برگزاری افطاری میان فعالان و گروه‌های مختلف سیاسی، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم داغ شد و از افطاری رئیس‌جمهور گرفته تا جامعه اسلامی مهندسین بی‌حاشیه نماند. سخنان رئیس‌جمهور درباره حدود اختیارات از یکسو و نیز حضور احمدی‌نژاد در افطاری باهنر و خروج ناطق‌نوری از مجلس مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

  دانشگاه_تهران

انتشار فیلم‌هایی درباره تجمعات برخی دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ضوابط جدید پوششی این دانشگاه و ایجاد التهاب میان دو طیف مخالف و موافق موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این تجمعات بحث و تبادل نظر کنند. یکی از اعضای شورای شهرتهران نوشت: «باید مطالبات دانشجویان در فضایی آرام و با حضور دانشگاهیان شنیده شده و پاسخی منطقی به آن داده شود. با برخوردهای خشن فرزندان ایران را از ایران دور نکنیم.»