استانبول در فرشته

رستوران کاساپ

خیابان فرشته

این روزا بازار استیک و بازار رستورانای ترکیه‌ای تو تهران حسابی داغ شده البته اینطوری بگم که تقاضا برای اینا همیشه وجود داشته اما عرضه خوب وجود نداشته.

شاید هشت ساله که رستورانای ترکیه‌ای متعددی رو توی تهران دارم میرم و اینا هیچکدوم نتونستن که موفق باشن و کیفیت خوب ارائه بدن و هربار که یه مهمون ترکیه‌ای بردم یجورایی آبروم رفته! ولی اخیرا استیک و رستورانای ترکیه‌ای موفقی روی کار اومدن مثل ممد استیک یا رستوران کاساپ که خیلی وقت بود اسمشو می‌شنیدم که تو خیابون فرشته افتتاح شده، ولی فرصتی دست نمی‌داد که برم، ته دلمم همچین مطمئن نبودم که برم! آخه بعد اون همه تجربه منفی نمی‌تونستم پاشم یه ریسکی بکنم به حرف این و اون برم یه رستورانی که بهم خوش نگذره! چند وقت پیش که دعوت شدم اونجا با یکی از دوستانم رفتیم و نمیدونستم قراره بریم رستوران کاساپ، وقتی که خیابون فرشته رو می‌رفتیم دیدم که کلی شقه گوشت از یه ویترینی آویزون شده گفتم اینجا کجاست؟ که بعد دوستم آروم ماشین رو نگه داشت و فهمیدم همونجایی است که می‌خواستیم بریم. یه نگاه به اسمش کردم و دیدم اسمش کاساپه.  فضا فضایی بود که اون کانسپت ترکیه‌ای رو داشت و لوکس و دوست داشتنی بود، یه طرف فروشگاه بود یه طرفم رستوران بود.

من و دوستم نشستیم و بعد یه‌کم گپ و گفت با پرسنل اونجا که ترکیه‌ای بودن و فارسی رو با لهجه حرف میزدن سفارش رو دادیم، من استیک ریبون و دوستم یه استیک راسته یا همچین چیزی سفارش داد.  من ریبون انتخاب کردم چون که فکر می‌کردم ریبون مطابق اون چیزی که جاهای دیگه خوردم یه استیک چربه و من هم علاقه‌مند به چیزای چربم اما وقتی استیکم اومد یه استیک خیلی حجیم و بزرگ بود که واقعا یه نفر از عهده خوردنش بر نمی‌اومد، همونطور که من نتونستم بخورم.

وقتی استیک دوستم آمد یه استیک چرب نازک خوشمزه بود، البته استیک منم خیلی خوشمزه بود اما نتونستیم همه‌رو بخوریم برای همین به شما پیشنهاد میکنم به وزن استیک‌ها که در اون جا نوشته شده دقت کنید یه استیک و یه سالاد بگیرید و جو نگیرتتون چون هم گرونه و هم اینکه نمی‌تونید بخورید و ناراحت می‌شید. یه‌ذره سبک که بخورید میتونید بعدش دسر بخورید، البته ما با اینکه سفارشمون سنگین بود یه دسر هم سفارش دادیم، دسر کاتمر. جالبه قیمتام خیلی بالا بود آدم احساس می‌کرد «عه این دسری که تو ترکیه ۱۰لیره چرا اینجا ۷۰ هزار تومنه!» بعد یه‌کم فکر کردن قابل درک بود که لیر سه برابر شده و اینجا یه رستورانی در فرشته است نه ترکیه پس شاید قیمتا توجیه بشه.  دسر کاتمر پر از پسته و بستنی مرغوب و خوشمزه بود زیاد نتونستیم بخوریم کاملا حجمش دو نفره بود یعنی یه وقت زیاد سفارش ندید، خلاصه خوردیم و خوشمزه بود. استیک‌هام هر دو خوشمزه بود و بهمون چسبید و برخورد پرسنل و فضای رستوران خوب بود و هر ده دقیقه یک بار هم یک آهنگ تولد پخش میشد و تولد می‌گرفتن پس روی تولد گرفتن توی اونجام حساب کنید. خلاصه کنم براتون که خوب بود.