ماهی خوری لب ساحل

  ببک بالیک چی

محله ببک استانبول

توی استانبول به خاطر اینکه شهریه که کناره دریاست خوردن ماهی هم خیلی رایجه و خیلی از مردمی که میرن استانبول ماهی هم می‌خورن.

یه پلی هست به نام امین اونو که مثل پل خواجو میمونه و تو حجره‌هاش رستوران هست و دورش پر از رستورانه و ماهی اونجا خیلی سرو میشه و معروفه که مردم برن اونجا و ماهی بخورن ولی من هیچ‌وقت اونجا ماهی نخورده بودم. این تعریف رو شنیده بودم که اونجا ماهی میخورن، ولی همیشه جاهای نزدیک هتلم یا تو ببک یا توی محله سوآدیه ماهی خورده بودم کلا هم اهل ماهی نیستم همونطوری که همیشه گفتم.

به طریقی به هر حال ما با اینجا آشنا شدیم و من رفتم اونجا ماهی خوردم و اصلا خوشم نیومد به این علت که خیلی بوی تند ماهی داشت و کیفیتش خوب نبود، چون کیفیتش رو مدام با ببک بالیک‌چی مقایسه می‌کردم. ببک بالیک‌چی یک رستوران قدیمی‌ ماهیه لب ساحل ببک یه رستوران بزرگ مفصل که عمده غذاش ماهیه البته کوفته و اینها هم داره. ماهی لورک یا سیباس اینجا معروف و خیلی خوشمزه‌اس.

ماهی رو یا براتون سرخ میکنن یا به شکل باربیکیو براتون میارن که عموم مردم باربیکیو دوست دارن و بسیار خوشمزه و آبدار کباب میکنن براتون.

رستوران گرونیه، مثلا من اینجا یک پرس که سنگین وزن هم نبود و خیلی معمولی بود خوردم با یه پیش غذای خیلی معمولی و بدون هیچ‌گونه نوشیدنی حتی کوکا، حالا چه برسه به نوشیدنی‌های دیگه شد ۵۰۰هزار تومان.

ولی لب دریاست، بالکن داره، سرپوشیده‌اس، یعنی سقفش هم باز میشه هم بسته میشه، غذاش خوشمزه و ساده‌اس یعنی رستوران لوکسی محسوب میشه اما نه مثل بعضی از رستوران‌های سوپر لاکچری ایران، مثلا لئون توی سام سنتر، لوکس مثل البرزه مثلا که گرونه و سرو ظاهرش نسبتا ساده‌اس.

من به هرکسی که توان مالیش رو داره و حتی اگه ماهی دوست نداره، توصیه میکنم اینجا بره و لورک یا همون سیباس رو بخوره به خاطر اینکه واقعا اکثر کسایی که بردم اونجا، نه فقط تو ببک بالیک‌چی اما میگن که این ماهی توی این رستوران و حالا یکی دو تا رستوران خوب دیگه هم توی قسمت آسیایی میشناسم مثل گالاتا و دِوِلی که رستورانای خوبی‌ان گفتن که رستوران خیلی خوبیه و بهترین ماهی رو اینجا خوردن.

پیشنهاد می‌کنم اگر به استانبول رفتید و وضعیت مالیتون اوکی بود حتما به اینجا برید و از فضا و ماهیاش لذت کامل رو ببرین.