هیات_رئیسه

انتخاب هیات رئیسه مجلس این هفته با حرف و حدیث فراوان همراه بود و عدم انتخاب علی مطهری به‌عنوان نایب رئیس، واکنش‌های زیادی میان فعالان سیاسی در پی داشت. از طرفی کرباسچی، عارف را مقصر اصلی این عدم انتخاب دانست و یکی از نمایندگان هم نوشت که مطهری قربانی روحیه انحصارطلبی فراکسیون امید شد. علی مطهری معرفی کاندیدای ریاست مجلس از سوی فراکسیون امید را موجب توافق دو فراکسیون سیاسی دیگر بر سر ریاست مجلس و کرسی نایب رئیسی دانست.

   نظرسنجی_روحانی

در هفته‌ای که گذشت اظهارات رئیس‌جمهوری درباره نحوه آگاهی از نظرات مردم در فضای مجازی جریان ساز شد و واکنش‌های متفاوتی برانگیخت. روحانی در جمع اهالی رسانه از نظر سنجی روزانه از طریق چهره‌های مردم خبر داده بود موضوعی که مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و حتی دستمایه طنز بسیاری از فعالان مجازی شد.  

  استیضاح_زنگنه

ادعاهای یک نماینده درباره کشف سه کارتخوان از دفتر زنگنه اگرچه توضیحات وزارت اطلاعات را در پی داشت اما موجب افزایش فشارها روی زنگنه و نیز طرح استیضاح او شد. در پی این وقایع برخی کاربران ارزشی خواستار آزادی بابک زنجانی شدند! به گفته نماینده حقوقی وزارت نفت اخیرا زنجانی در جلساتی در اوین پیش‌بینی کرده که استیضاح زنگنه رای خواهد آورد و به زودی جای این دو با هم عوض خواهد شد!

  مهریه

انتشار اخباری درباره حذف مجازات زندان برای عدم پرداخت مهریه این هفته بخشی از مطالب کاربران فضای مجازی را به خود اختصاص داد. ظاهرا در نامه معاون اول قوه قضائیه به روسای دادگستری استان‌ها آمده که آیت‌الله رئیسی صدور حکم زندان برای دعاوی مطالبه مهریه را خلاف شرع اعلام کرده‌اند. یکی از کاربران نوشت: «حالا که مهریه ضمانت اجرایی ندارد، شروط ضمن عقد را جدی بگیرید.»