استانبول

می‌دونم که همه دونر رو به‌عنوان یک غذای ترکی می‌شناسن و طبیعیه که بخوان این غذا رو تو کشور ترکیه بخورن.

شخصا چندباری که جاهای مختلف تیست کردم راضی نبودم؛ تا اینکه یکی از دوستان ترکم اینجا رو به‌عنوان یک دونرچی معتبر معرفی کرد.

میشه دونر رو داخل لواش داشت، یا داخل نون برگر و گرد یا پرسی.

در هر سفارش می‌شه سه وزن متفاوت برای اون انتخاب کرد و لذا با این کار جالب، هرکسی با توجه به میزان گرسنگی‌اش تصمیم می‌گیره چه مقدار بخوره. و مجبور نباشه چون کم گرسنه است فقط یه چیزی تو مایه‌های سیب‌زمینی بخوره.

گفتم سیب‌زمینی و جاش هست که بگم اینجا سیب‌زمینی‌هاش هم بسیار خوش‌مزه و جالبه؛ برش‌هاش به قول خودشون مثل برش سیبه و البته معمولی هم داره. با سس‌های هاینزی که داره واقعا ارزش خوردن داره و منم توصیه می‌کنم که یه جوری غذا سفارش بدید که در کنار غذاتون حتما سیب‌زمینی داشته باشید.

از منظر قیمت هم از دونری‌های عادی کنار خیابون گرون‌تره و‌ باید یه وعده کاملش حداقل صد هزارتومنی باشه به پول ما.

اما در مجموع دونری هست که بهتر از دونرهای خود ماست، اصل دونره (یعنی توش کاهو و گوجه نکردن!)؛ کیفیت گوشت و غذا عالیه. در آخر هم که جای آبرومندیه. یعنی میشه حتی مهمون دعوت کرد؛ درسته تم فست فودی داره اما فست فود آبرومندیه. ایراد هم بخوام بگیرم اینو میگم که تو اکثر شعبه‌ها آشپزخونه پایینه و بخشی از جای مشتری‌ها بالا و این خوب نیست زیرا اون بالا تابستونا خون آدم تبخیر میشه! هیچ تدبیری هم ندارن! از ترکیه بعیده که چون مشتری دارن بی‌توجه باشن!

نمی دونم واقعا علتش چیه اما اینطوره که گفتم و ایراد بعدی هم اینه که به اندازه کافی خوش برخورد نیستن.

خلاصه برید دونر بخورید و لذت ببرید.