تجربه بی نظیر گوشت شکاری

  قلوه شکاری

جاده چالوس سیاه‌بیشه

توی سفر که راه افتادیم بریم شمال برنامه‌مون این بود که حسابی خوش بگذرونیم و حسابی چیزای خوشمزه بخوریم، یکی از دوستام گفت که توی راه یه جایی رو بلده که می‌تونیم بریم و قلوه شکاری بخوریم. این دوستمون عادت نداره که وقتی سوال می‌پرسیم برامون توضیح بده! میگه برای چی می‌پرسید میریم اونجا خودتون می‌بینید دیگه. ما هم به این نتیجه رسیدیم تو این مدت که زیاد ازش نپرسیم؛ ولی خب من گفتم حالا قلوه شکاریه شاید قلوه گراز باشه، یعنی انقد نمی‌دونستم مثلا چی هست و اینها...

بعد که ازش پرسیدم گفت می‌دونی حالا چی هست این قلوه شکاری؟ گفتم نه خب شاید همینه! قلوه یه حیوان وحشیه گفت نه قلوه گوسفنده! قلوه گوسفند رو اگر که تمیز نکنی چربی‌های دورشو و همون‌طوری سیخ بکشی بهش میگن قلوه شکاری! گفتم واقعا دستت درد نکنه چطور احتمال دادی که این اسم رو من همین‌طوری بتونم تشخیص بدم!و خب یه‌جوری ازش حرف می‌زد که من یه هیجانی گرفته بودم که حالا می‌خوایم چی بخوریم و اینها...

رفتیم خلاصه سفارش دادیم و اومد. اون اولیشو که گذاشتم تو دهنم اون قلوه هه با اون چربیه وقتی که تو دهنم ذوب شدن وای نمی‌دونید چه لذتی داشت! باور نمی‌کنید فوق‌العاده بود! اون لحظه باور نمی‌کنید که چه لذتی داشت، خیلی چسبید.

من بار‌ها به همه‌تون گفتم توی این صفحه که از چربی توی جیگر فروشی‌ها غافل نشید؛ حالا یکی از دوستای من می‌گه که دوتا جیگر و یه چربی رو باید با هم خورد ولی من می‌گم که بیاید یه‌دونه جیگر یه‌دونه چربی بخورید. مشکلات بعدش هم به خودتون مربوطه اما من دوست دارم که دوتا چربی بخورم نمیدونم... خیلی خوشمزه‌اس. به همه توصیه می‌کنم که چربی رو بخورید و این قلوه شکاری رو هم اگه تونستید پیدا کنید و امتحانش کنید چون ما تو جاده چالوس و تو سیاه بیشه یه جا وایسادیم و خوردیم می‌تونید از چندجا سراغ بگیرید تهران هم هست.

خیلی خوشمزه بود و خیلی ترکیب خوبی داشت، حالا من یه‌جوری شده یه چیز‌هایی دارم می‌خورم مثلا قلوه شکاری و نمی‌دونم کوهان و جاهای دیگه‌ای از گوسفند که دیگه جیگر الان مثلا خیلی معمولیه و محبوب نیست واسه من.

خیلی خوشمزه بود بهتون توصیه می‌کنم این رو هم بخورید و لذتش رو ببرید و حتی این کانسپت رو می‌تونید به قصابی بگید که براتون قلوه رو بدون جدا کردن چربی کنار بذاره و بده که حتی اگه نتونستید جایی برید همون‌طوری خودتون کباب کنید و بخورید و خیلی یاد من کنید و خیلی بهتون خوش بگذره.