کشاورز راضی‌تر؛ مصرف‌کننده راضی‌تر

کشمون در یک نگاه

 نام استارت‌آپ: کشمون

 نوع فعالیت: فروش بی‌واسطه زعفران کشاورزان

 موسس‌ها: محمد قائم‌پناه، حمزه قائم‌پناه، سیامک خرمی

 شروع به کار: خرداد ۹۶

کشمون چیست؟

کشمون (به معنی محل کشت و کار) یک استارت‌آپ است که می‌خواهد با حذف واسطه‌های فروش زعفران و ارائه زعفران باکیفیت به خریداران، به کشاورزها و مصرف‌کننده‌ها کمک کند تا با اطمینان بیشتر و دغدغه کمتری به کار و زندگی‌شان ادامه بدهند. در وب‌سایت کشمون تعدادی کشاورز زعفران‌کار از شهر قائن دارای صفحه شخصی هستند که در آنجا با داستان زندگی کشاورز و محصولات او آشنا می‌شویم. در کشمون زعفران هر کشاورز به آزمایشگاه می‌رود و پس از تعیین کیفیت، قیمت‌گذاری شده و با نام و داستان زندگی خود کشاورز به فروش می‌رسد.

  کشمون خودش زعفرون نمی‌کاره

کشمون زعفرون از کشاورزا نمی‌خره که به شما بفروشه. بلکه اول کشاورزهایی رو که به روش‌های طبیعی و سنتی (بدون مواد شیمیایی) زعفرون می‌کارن پیدا می‌کنه، کشاورزهایی که درباره کم‌آبی نگران هستن و حاضرن روش کشاورزی قدیمی‌شون‌رو تغییر بدن تا بشه امیدی به نجات سفره‌های آب زیرزمینی داشت و بعد در مرحله دوم این کشاورزها‌رو میاره توی دنیای آنلاین، کشمون. به این طریق شما و اونها می‌تونین با هم آشنا بشین و شما می‌تونین در صورت تمایل زعفرون‌تون رو از اونها تهیه کنین. کشمون بر کشت و کار و آماده کردن زعفرون نظارت می‌کنه تا مطمئن باشه بهترین کیفیت زعفرون به دست مصرف‌کننده می‌رسه.

  افتخارات کشمون

کشمون توانسته در طول مدت فعالیت ۱۰‌ماهه خود، افتخارات با ارزشی را از آن خود کند. یکی از این افتخارات، برنده شدن کشمون در کارزار، بزرگ‌ترین رقابت استارت‌آپی کشور در سال ۹۶ بود که توانست از بین ۸۰۰ استارت‌آپ مختلف، رتبه اول را به انتخاب داوران و به انتخاب مردم به دست بیاورد.. از دیگر افتخارات کشمون، شرکت در مسابقه بین‌المللی جاده ابریشم بود که توانست از میان ۴۰۰ شرکت‌کننده، مقام دوم را از آن خود کند.

  آینده کشمون

کشمون می‌خواهد پس از تثبیت جایگاهش در ایران، فروش زعفران کشاورزان را در اروپا آغاز کند و سپس برنامه بلند‌مدت خود را در امر محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، اجرایی کرده و به انجام برساند.