حمله_سایبری

انتشار اخباری درباره حمله سایبری آمریکا به ایران در پی سقوط پهپاد آمریکایی موجب شد تا وزیر ارتباطات در مقام پاسخگویی برآید. آذری‌جهرمی در توییتی نوشت: «باید بگویم که مدت‌هاست ما با تروریسم سایبری -مثل استاکس‌نت- و یک‌جانبه‌گرایی-مثل تحریم‌ها- مواجهیم. نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاش‌های زیادی می‌کنند.»

  ستاره_اسکندری

انتشار فیلمی از ستاره اسکندری، بازیگر تلویزیون و سینما بدون حجاب در ترکیه و فحاشی یک ایرانی که از او فیلمبرداری کرده و او را سلبریتی خائن می‌نامد، به شدت در فضای شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد و واکنش‌های مختلفی در پی داشت. علی مطهری در یادداشتی نوشت اگر بازیگر زنی برای سفر شخصی یا خانوادگی به خارج از کشور رفته باشد، مامور نیستیم تجسس کنیم که پوشش اسلامی را رعایت می‌کند یا نمی‌کند.

  سعید_طوسی

اظهارات محمود صادقی نماینده تهران درباره به جریان افتادن دوباره پرونده سعید طوسی قاری قرآن این هفته دوباره خبرساز شد. در حالی‌که سعید طوسی نیز صحبت‌های محمود صادقی مبنی بر بررسی مجدد پرونده خود را تکذیب کرد، یکی از شاکیان سعید طوسی به انصاف نیوز خبر داد که رای صادره دادگاه تجدیدنظر که حکم به برائت طوسی داده بود از سوی دادستانی کل کشور خلاف شرع بین تشخیص داده شد.

  جهانگیری

انتشار اخباری درباره اختلاف نظر جهانگیری و روحانی در یک جلسه اقتصادی موجب شد تا بخشی از فضای مجازی اوایل هفته درگیر این موضوع شود. موضوعی که بلافاصله با انتشار تصویری از خوش و بش رئیس‌جمهور و معاون اول در جلسه روز یکشنبه هیات دولت بر شایعه قهر جهانگیری مهر پایان زد. با این همه برخی از منتقدان دولت در فضای مجازی نوشتند که اصلاح‌طلبان برای بازسازی چهره خود نیازمند جدایی از اعتدال هستند!