کارمند شایسته در پالیزی

  آبمیوه پالیزی

سید خندان شریعتی

یه شبی از خونه اومدیم بیرون که پیاده‌روی کنیم و رفتیم پارک شریعتی. یک دور اونجا زدیم و خب اونجا به اندازه‌ای که هی بخوایم همون‌جا پیاده‌روی کنیم بزرگ نیست؛ پس با خودمون گفتیم که از اینجا تا پارک اندیشه رو پیاده بریم تا حداقل به بیرون اومدن‌مون ارزیده باشه.

همین‌طور که پیاده می‌رفتیم حس کردیم که تشنه شدیم (بدیهی بود دیگه، نه؟)، و خب به‌عنوان کسایی که پیاده‌روهای حرفه‌ای نیستن یادمون رفته بود که با خودمون آب برداریم! یکی از بچه‌ها گفت حالا که تا اینجا اومدیم بریم آبمیوه بخوریم و اون یکی وسط حرفش اومد که پالیزی بریم یعنی؟ و پاسخ گرفت که آفرین و اینجا خیلی خوب و معروفه و اینها و لاجرم رفتیم پالیزی که آبمیوه بخوریم. ساعت از ۱۲شب گذشته بود که ما رسیدیم پالیزی‌، بسیار شلوغ بود و صف طولانی هم جلوش بسته شده بود که صف گرفتن فیش و صف گرفتن سفارش‌ها بود و البته صف گرفتن و دادن فیش کندتر پیش می‌رفت. ما هم توی صف ایستادیم و دوستم سفارش‌ها رو گرفت و داد. خودش هم رفت سفارش‌ها رو آورد و گفت: بیا بریم تا بهت نشون بدم اون کسی که داره سفارش‌ها رو تحویل می‌ده چه‌جوری داره «فول فیل» (fulfillment) کار می‌کنه. با توجه به اینکه به تحصیلات و شغل ما مربوطه رفتم و دیدم این نفر مثل جت سفارش‌ها رو پر می‌کرد و تحویل می‌داد و اینجاش برام خیلی جالب بود که چند نفر میکس می‌کردن و یه نفر با سرعت زیاد پر می‌کرد و تحویل مشتری می‌داد، مثلا یک نفر طالبی رو با مخلوط‌کن مخلوط می‌کرد و یک نفر هم با سرعت زیاد توی ظرف پر می‌کرد و به مشتری تحویل می‌داد، اون یک نفری که فقط پر می‌کرد دو تا دستیار داشت و اوستای اون یکی‌ها محسوب می‌شد! آدم اگه خودش با چشم نبینه شاید باور نکنه که مهارت گران قیمت این قسمت با سرعت فیش خوندن و پر کردن و تحویل دادن باشه و نه آماده کردن‌های پشت صحنه! بگذریم به هر روی این سرعت عمل جالب بود.

من آب انار خوردم اما پالیزی گل‌پر نداشت! بسیار باعث تاسفه و آب انار بدون گل‌پر مگه می‌شه؟ ولی قسمت مثبت ماجرا هم این بود که خیلی خوشمزه بود. من موقع سفارش دادن حدس می‌زدم که ضعف بکنم ولی دلم آب انار خواسته بود و توجه نکردم. سفارشم رو خوردم و طبق معمول آب انار دلم ضعف کرد! دوستام هم هر دو مخلوط توت فرنگی و آب انبه سفارش داده بودن. از سفارش اون‌ها هم خوردم و به نظرم خیلی معمولی بود و آب انار خودم رو بیشتر دوست داشتم.

در کل پالیزی جای معتبر و خوبیه و حجم مشتری زیاد و تعاریفی که ازش شنیدم نشون می‌ده که مردم بهش اطمینان دارن.