درباره سیستم‌عامل iOS13 چه می‌دانید؟

چندی پیش سیستم‌عامل iOS۱۳ رسما معرفی شد. حالت تاریک به این ورژن از سیستم‌عامل iOS اضافه شده و بهبودهای زیادی یافته است.تغییرات سیستم‌عامل iOS۱۳ عملکرد اپلیکیشن‌ها را بهتر کرده است؛ به‌طوری‌که شاهد دو برابر شدن سرعت اجرای برنامه‌ها در آن خواهیم بود.بعد از مدتی انتظار، اپل حالت تاریک را به سیستم‌عامل iOS اضافه کرد. این ویژگی جدید را می‌توان بزرگ‌ترین تغییر این سیستم‌عامل از iOS۷ به بعد دانست. این حالت تاریک مصرف انرژی را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. شرکت اپل همچنین به کیبورد پیش فرض سیستم‌عامل iOS۱۳ امکانات جدیدی را اضافه کرده است. سیستم‌عامل iOS۱۳ به سیستم لاگین اختصاصی اپل مجهز شده است. این ویژگی به افزایش امنیت محصولات اپل کمک می‌کند. در iOS۱۳ همچنین، اپلیکیشن Maps از نو طراحی شده است. به گفته اپل، عملکرد فیس آیدی در این نسخه از سیستم‌عامل تا ۳۰ درصد سریع تر خواهد شد.

همچنین ابزارهای تازه‌ای برای ادیت و ویرایش تصویر و ویدئو به سیستم‌عامل iOS۱۳ اضافه شده است. کاربران قادرند تغییرات زیادی روی تصاویر و ویدئوهای خود اعمال کنند.رابط کاربری جدیدی برای برنامه گالری در جدیدترین سیستم‌عامل اپل در نظر گرفته شده است که توانایی یادگیری از طریق هوش مصنوعی را برای حذف کردن تصاویر تکراری دارد.کاربران اپلیکیشن‌های اپل در این سیستم‌عامل قادر به تنظیم عکس پروفایل برای اکانت خود در iMessage هستند. این ویژگی باعث شده این پیام رسان به رقابت با واتس‌آپ و فیس‌بوک وارد شود.

اما جالب اینکه کاربر قادر به استفاده از Memoji به‌عنوان تصویر پروفایل نیز خواهد بود. به همین منظور اپل گزینه‌های متعددی را برای شخصی‌سازی Memoji و همچنین استفاده از Memoji ایجاد شده به‌عنوان استیکر اضافه کرده است. همچنین استیکرهایی به‌عنوان ایموجی در اپلیکیشن‌هایی چون WeChat قابل استفاده خواهند بود. برنامه Mail در این نسخه از سیستم‌عامل به فونت جدیدی مزین شده است.سیستم‌عامل iOS۱۳ حجم برنامه‌ها را تا ۵۰ درصد و حجم آپدیت آنها تا ۶۰ درصد کاهش داده است. سیری در سیستم‌عامل iOS۱۳ میانبر اختصاصی دارد.