بیت_کوین

انتشار اخباری درباره استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در ایران که به فعالیتی سودآور تبدیل شده، واکنش‌های زیادی طی هفته گذشته در پی داشت. علی لاریجانی گفته استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی خلاف قانون است چراکه برق زیادی مصرف می‌کند و همین نوع استفاده‌ها است که مجال تولید را کاهش می‌دهد: وزارت نیرو هم تاکید کرده که با استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال برخورد می‌کند.

  لیدا_کاوه

همزمان با ناپدید شدن مرموز لیدا کاوه دختر دوچرخه سوار و عکاس، شایعات مختلفی در فضای مجازی منتشر شد. اما لیدا کاوه پس از ۱۰ روز در حالت نیمه بیهوش در یک پارک پیدا و مدعی شد که توسط افراد ناشناسی به منظور پیوند قلب ربوده شده و دوباره بازگردانده شده است.اگرچه اظهارات او از سوی پلیس و وزارت بهداشت رد شد، اما کاربران درفضای مجازی درباره ابهامات این ادعای لیدا کاوه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

  تساوی_دیه

انتشار اخباری درباره تساوی دیه زن و مرد و پرداخت مابه التفاوت دیه زن از صندوق تامین خسارت‌های بدنی واکنش‌های زیادی در میان کاربران داشت. برخی نوشتند که وقتی قرار است مابه التفاوت از صندوق دیگری تامین شود این به معنای برابری دیه زن و مرد نیست.برخی دیگرهم با انتقاد از این تصمیم نوشتند که این تصمیم مغایر شرع و دستورات فقه است.

  اوپک

همزمان با برگزاری اجلاس اوپک در این هفته،اخبار مربوط به این نشست مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. براساس آخرین تصمیمات اعضای این سازمان،توافق کاهش تولید نفت بین اعضای اوپک و غیراوپک برای ۹ ماه دیگر تمدید شد. وزیر نفت کشورمان با انتقاد از توافق عربستان و روسیه درباره کاهش تولید نفت گفت که اوپک با تصمیمات یک‌جانبه «بسیار تضعیف شده است» و با این فرآیندها «اوپک خواهد مرد».