پارک‌های ملی دیدنی استرالیا

پارک ملی رویال

اولین پارک ملی استرالیا، در ۲۶ آوریل ۱۸۷۹ در جنوب سیدنی در نیو ساوت ولز ثبت شد. در حال‌حاضر این منطقه به‌عنوان پارک ملی رویال یا سلطنتی شناخته می‌شود. این دومین پارک ملی جهان است. در ابتدا کاربرد این پارک منطقه‌ای بود که ساکنان بتوانند برای تفریح و استراحت به اینجا بیایند اما بعدها این منطقه برای مطالعه دانشمندان درمورد گونه‌های گیاهی و جانوری هم مورد استفاده قرار گرفت.

 پارک ملی فلیندرز چِیس

فلیندرز چِیس پارک ملی ویژه‌ای است چرا‌که از تعدادی زمین‌های مهم محافظت می‌کند. از جمله آنها می‌توان از خانه‌های مخروبه ساکنان اروپایی، مکان‌های هنری بومی‌ و همچنان فسیلی چشمگیر که به‌عنوان بخشی از تاریخ زمین‌شناسی استرالیا باقی‌مانده است، نام برد. این پارک، خانه بسیاری از حیوانات و گیاهان منحصر‌به‌فرد است که به‌عنوان نتیجه‌ای از تاریخ منحصر‌به‌فرد زمین‌شناسی منطقه تکامل یافته‌اند.

 پارک ملی کوزیوسکو

پارک ملی کوزیوسکو بزرگ‌ترین پارک ملی در نیو‌ساوت‌ولز است. این پارک شامل مرتفع‌ترین کوه استرالیا، کوه کوزیوسکو، رودخانه برفی و پیست‌های محبوب اسکی است. این پارک به‌عنوان یک ذخیره زیست‌کره در یونسکو شناخته می‌شود.

 پارک ملی پورنولولو

پارک ملی پورنولولو در غرب استرالیا حاوی محدوده شگفت‌انگیز «بانگل بانگل» نمونه دیگری از زمین‌شناسی جذاب استرالیا است. شکل‌های مختلفی که مانند کندوی عسل هستند، در طول ۲۰ میلیون سال گذشته فرسایش یافته و به شکل امروزیشان درآمده‌اند. این منطقه توسط بومیان برای هزاران سال به‌عنوان منطقه شکار استفاده شده است.

 پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو در استرالیا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی که در دل خود جای داده است، دارای مکان‌هایی است که از لحاظ باستان‌شناسی از اهمیت زیادی برخوردارند و همچنین در این منطقه معادن اورانیوم نیز وجود دارد که به ارزش آن افزوده است. در پارک ملی کاکادو تعدادی از مهم‌ترین آبشارهای جهان همچون جیم‌جیم و آبشار دوقلو قرار گرفته‌اند که از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند.